ADHD är som en snubbeltråd ungefär,

oj, tittade på klockan nu o insåg att den är halv tre. Kanske borde gå och lägga mig men är inte tillräckligt trött för det, tänker på för mycket så tänkte försöka skriva ner några rader här istället.
Vattenfontäner har ett speciellt ljud, jag blir alltid så lugn av det. Vatten gör mig lugn.
Min medicin ligger på för hög dos tror jag, eller så är det de att jag inte vant mig vid att vara lugn.
Har vart en "vilde" i nästan tjugoår och då är det en jäkla omvändning att helt plötsligt bli lugn o varva ner. Tror den avslappningen gör så jag på något konstigt sätt spänner mig ännu mer.
Jag tänker mer. Innan handlade jag sen tänkte, nu är det tvärtom som det egentligen ska vara men för mig känns det jättekonstigt. Försöker gå in i det men lyckas inte helt. Att en liten tablett kan göra en sådan enorm skillnad.
Läste någonstans rubriken:
" ADHD är som en snubbeltråd ungefär.
Om man ser den är det lättare att låta bli att snubbla."
 

I så många år såg jag inte "snubbeltråden"  Jag snubblade reste mig upp, snubblade igen o reste mig upp, i nittonår..
Nu ser jag tråden, nu snubblar jag inte, men en del av  mig vil inte se den. .








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0