Sätta igång och träna?

Nu i en halvtimme så har det gått att prata med min syster.
Dock så blev jag lite smått besviken när hon tog fram vinterjackor och sa åt mig att prova.
Jag sa klart och tydligt den där kommer jag inte kunna ha vid mina höfter, jag kommer känna mig instängd.
Hon lyssnade inte utan sa snarare men den är juh skiiiiiiiit stor.
Tillslut så provade jag den och självklart hade jag rätt och jag kände mig instängd vid höfterna.
Hon fortsatte med men vafan den är ju skiiiiiiiiiiiiiit stor. Jaa den är stor, överallt bortsett från mina höfter!

Blir så besviken. Jag har former, smal midja breda höfter thats it! Lyssna på mig när jag säger något istället för att dividera hur stora kläderna är!
Vid min midja höll jag på att drunkna i den men inte vid höfterna.

Jag fattar inte, varför inte sy kläder efter en KVINNLIG kropp istället för någon rak jävla pinne?
Inte konstigt att äns självförtroende sänks så jävla snabbt.
Tur nog så har jag börjat älska mina former då jag tycker det är förbannat sexigt.
Hade jag inte tyckt det så finns det iallafall ingenting att göra för man kan inte banta bort sina höfter.
Så det är bara att lära sig att tycka om dom.

Däremot så har jag insett att jag måste börja träna igen.
Inte nödväntigtvis för att jag vill gå ner i vikt, visst så skulle det vara skönt att slippa dom här extra kilona.
Utan mest för att mitt humör är som bäst när jag tränar och äter rätt.
Grejen är bara att jag är rädd att det ska sluta som för några år sen då jag gick in i självsvält och tränade sönder kroppen. Men iofs så är jag lite smartare nu, tror jag iallafall?..

Dock så har jag inte råd just nu att köpa gymkort då det här i Bergsjö kostar från över 500:- i månaden och har konstiga öppettider och det i själva Hudik kan jag inte komma till förän efter klockan 17.00 då mitt busskort börjar gälla.
jaja får se hur jag gör.

Tillsvidare har jag ju boxningssäcken och massa träningsmaskiner här hemma, gäller bara att jag tar mig i kragen och börjar.


Nu ska jag nog lägga mig ner och glo på någon film.
Morgondagen ska jag försöka komma upp i tid så jag kan ta medicinen, inte gjort det på veckor nu.
Eller så lyssnar jag på smarta Mickis råd och har medicinen och ett glas vatten i närheten och ställer klockan, tar den och somnar om igen. Smarta vänner man har lixom :P

jaja..
tror inte det blir något mer bloggande för kvällen så säger godnatt på er.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej , jasså :)

synd att du missade det , ja i efterlyst handlade det mycket om våldtäkter, jag har själv varit utsatt för en (du kan läsa om det i mitt arkiv)

Och i Insider, handlade det om männsikor som förgriper sig på djur, och om djurplågeri.

Även en kvinna som blev av med sin hund, dom tog den av misstag för dom trodde hon vanvårdade den !

Bra program , men gjorde mig väldigt upprörd!

Kram Emma

2008-11-13 @ 09:16:41
URL: http://emmajuli.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: javisst är det så. men det är ju sånt man får ta, kan ju inte bestämma själv när jag ska jobba, inte när det är ett tillfälligt jobb i alla fall. tycker också att det är kul, nu slipper jag gå hemma :)

2008-11-13 @ 14:07:19
URL: http://fridafritzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0