Svar på tal!!!

Visst att jag brukar ha tråkigt o vara rastlös ibland men det här tar endå priset!
När jag är rastlös leder det ofta till att jag blir irriterad och när jag läste en kommentar jag fick på inlägget innan så blev jag bara förbannad! .


Postat av: carina

kanske svårt å få vänner när man går ut stenhårt på internet med att bergsjö bor är inpyrda skogs tomtar typ. Man kan ju undra va du skulle hit å göra, slutar läsa din blogg nu.

2009-01-16 @ 16:27:17


För det första "Carina" så kan jag ju säga dig att jag inte enbart har skrivit skit om er Bergsjö.
Har även skrivit bra saker och även en hel del ironi.
Har egentligen inte skrivit nå skit alls, jag har skrivit att jag vantrivs här vilket jag gör.
Men det är väl som när man åker utomlands och landet inte alls är som du har förväntat dig, maten är äcklig, befolkningen är elaka, allt är dyrt och ja det är helt enkelt skit då säger man ju inte direkt att det är bra.

För mig var det en jävla förändring att flytta upp hit.
Jag lämna mina vänner, min familj mina planer och mitt LIV.

Och varför jag flyttade upp hit skulle du ha vetat om du hade ansträngt dig o läst längre tillbaks i tiden!
Jag skulle egentligen ha flyttat till Göteborg med en tjejkompis. Jag hade kommit in på en folkhögskola därnere som verkade underbar, jag skulle få all hjälp jag behövde om jag vela det pågrund av min ADHD.
Men min tjejkompis ändrade sig i sista sekund att flytta ner och jag hade inte råd med den lägenheten själv och jag hade redan sagt upp min i Gävle. Min syster Ramona som bor här i Bergsjö hade förlorat min svåger i en olycka bara några månader innan och ville att jag skulle flytta upp.
Samtidigt så får jag veta att skolan kan hjälpa mig att fixa en lägenhet åt mig i Göteborg men då står jag i en svår situation. Ska jag välja mig själv eller min syster?
Ska jag flytta ännu längre ifrån henne nu när hon behöver mig som mest? Eller ska jag helt enkelt skita i vad jag behöver o vad jag vill och ställa upp på henne?
Jag valde som vanligt att skita i mig själv för andra, något jag har gjort hela mitt liv.

Jag flyttade in till min syster 1augusti 2008 i ett litet rum på övervåningen.
Jag som har klaustrofobi och har bott stortsett själv sen jag var 16år tyckte det var en jävla svår förändring men tyckte jag klarade den rätt bra under omständigheterna.

Min syster hade och har en hemsk sorg och känner mycket ilska av all rätt men hon lät den ilskan allt för många gånger gå ut över mig. Allt tjat om att jag skulle känna tacksamhet osv.. Du förstår ingen visste att jag egentligen kunde ha flyttat ner till Göteborg, jag valde att inte skriva det i min blogg eller säga det för jag ville inte att min syster skulle få reda på det då hon kanske skulle känna sig skyldig till mitt beslut.
Jag började läsa på komvux då allt jag ville var att studera, försökte intala mig själv att det kvittade vart man bodde då.. men det gör det.

För en människa som är van vid att ha flera människor omkring sig, ha sina vänner ett samtal bort o en stad där man kan välja bland många affärer att shoppa på o många cafeér att fika på, samt massvis med gym och solarium så var det ganska svårt för mig att anpassa mig till att helt plötsligt inte ha något av det.

Gudarna ska veta hur mycket jag har ansträngt mig för att tycka om denna by.
Jag var förihelvete till o med ut och fiska! Tror ni på fullaste allvar att jag gillar att fiska?!
Tror ni att jag gillar att höra ständigt att jag ska vara tacksam över saker?
Att höra av vuxna människor att man ska "sprätta rakt åt helvete" för att man inte vill ha hjälp med att få en knapp ditsydd för att man är stressad?! Och sen att personen ifråga EVABRITT inte kan svälja sin stolthet och erkänna att hon gjorde fel och be om ursäkt?
Att jag inte har samma dialekt som er och inte alltid förstår den verkar ju vara bra kul för er också.

Jag har försökt vart trevlig mot varenda människa jag har stött på här, jag hälsar trots att jag ibland inte får ett hej tillbaks, jag försöker prata och skämta med dom som går på komvux utan att dom reagerar.
Jag är kanske lite jävla trött på att folk ska titta på mig som jag vore en jävla utomjording för att jag inte är född o uppvuxen här!

Och jag hatar inte Bergsjö, jag hatar inte folket. .
Min svåger Jonas är född och uppvuxen här och han var den största förebild jag någonsin kommer ha.
O gudarna ska bara veta hur jävla mycket jag saknar honom, hur mycket jag vill att han ska komma tillbaks..

Alla människor kan inte trivas på samma ställe eller hur?
Jag gillar när det är mycket människor, när det händer mycket.. Att kunna vara anonym.
Jag gillar helt enkelt storstan.
Därför borde jag ha flyttat till Göteborg, men det gjorde jag inte och skulle jag få välja igen och samma val skulle stå kvar så skulle jag ha flyttat hit iallafall.
För trots att det har vart ett helvete för mig att bo här, att bo hos min syster, att vara uttråkad stortsett dagligen, att inte ha några kompisar så skulle jag inte välja bort det iallafall.
För min syster behövde mig och jag flyttade hit.
Jag sket i mig själv o allting omkring för henne..
Inte för att hon skulle göra samma sak för mig utan för att hon är min syster o trots allt skit så älskar jag HENNE.
Jag behöver inte älska dig för det o du behöver inte älska mig, jag behöver inte älska hennes svärföräldrar för det, inte hennes kompisar, inte ica, inte komvux, inte kyrkan, inte Bergsjö... Utan bara henne.
DÄRFÖR flyttade jag hit.


Sen så kanske det är så att du själv tycker att du är en inpyrd skogstomte som du uttryckte dig.
För jag har aldrig nämnt det. Jag har sagt att jag inte vill bo här och det vill jag inte.
Det är därför jag flyttar i sommar så fort jag har gått klart den här terminen på komvux.
Då är det min tur att leva..

Och kanske är du en skogstomte förresten.
För hade jag läst någons blogg om hur den personen vantrivdes så hade jag pratat med personen när jag såg han/henne o berättat att jag läst det. Jag skulle säga hey det finns faktiskt roliga saker att göra här, visat personen.
Men det gjorde inte du eller hur?

Så vem är det som är en bättre människa än dig o mig?

Människan som skiter i allt för sin syster men kämpar på endå.
Eller personen som läser några inlägg, kommenterar något som inte jag har sagt o lämnar en ogiltig mailadress samtidigt som du säger att du inte ska in här o läsa igen?

Fine kom inte hit o läs nå mer, det skadar inte mig.. Jag har bra många underbara läsare som det är.
Men hoppas endå att du gick in en sista gång och läste detta inlägg eller att någon av dina vänner gör det..


Någon fler som känner som Carina?
Lämna gärna en giltig mailadress då och va inte så feg att få svar på tal!
Min blogg är ärlig det är något jag jämt tjatar om..
Jag vägrar ljuga o säga att jag stormtrivs här när jag inte gör det.

Jag sitter iallafall inte på krogen och säger att det bara är slampor som bor i Bergsjö..
Något jag fick höra när jag var ute o festa med min kompis tessie. haha..

Nej, jag tänker inte tänka på vad jag skriver i MIN blogg.
Jag skriver hur JAG känner så det är bara o ta det eller dra.
HEJ!


Kommentarer
Postat av: zarah

stå på dig. det är din blogg och du har rätt att skriva precis det du vill. hade oxå valt som du om jag skulle välja minsyster eller mitt liv. ingen ide att bry sig om vad alla säger. skulle du träffa "carina" på stan skulle hon antagligen inte våga säga något.

2009-01-16 @ 20:45:41
URL: http://muppmulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0