Jag <3 Bergsjö!

Hejsan!
Tessie kom hit från Iggesund. Vi kikade runt lite på stan och sen satte vi oss på Tant grön. Jag åt mat, Tessie tog en cider och tillslut slutade det såklart med att jag drack två stycken också. Vi åt lite kladdkaka med, förbannat gott. Tog en varsin filt och myste till trubaduren. Riktigt härligt och helt underbart att få träffa Tessie igen efter alla dessa månaderna utan henne. Vi pratade inte ut som vi kanske borde ha gjort men jag blev rent utsagt lycklig av att se henne så alla problem bara rann av mig. Hon är och kommer alltid förbli en av mina absolut bästa vänner, en person som aldrig dömmer och alltid försöker förstå. En sån människa kan man inte låta bli att älska. <3

Hon tog iallafall tåget hem kl 21.26 så Ramona som var i Gävle kom och hämtade mig då på tågstationen och körde mig hit till Valbo. Imorgon ska jag åka hem till mitt älskade Hälsingland och fyfan vad jag längtar tills dess!
Må jag ha sagt hur jävla tråkigt Bergsjö är och att det faktiskt vissa gånger är så tråkigt så jag flertal gånger undrar hur det kommer sig att jag står ut. Men även om jag har tråkigt så är det ett lugn där som inte går att beskrivas. Ett lugn jag behöver, ett lugn som ger mig trygghet. Jag älskar Bergsjö, Bergsjö har blivit en del av mig och jag kan med stolthet säga att jag bor i Hälsingland, en av de vackraste platserna i världen.
Nu vill jag hem, se bergstopparna och den vackra spegelblanka sjön. Ha mitt fönster öppet trots jag inte är hemma, sova med nycklarna i dörren men ändå känna mig trygg. Jag vill hem till det som känns rätt, hem dit jag kan finna mig själv igen. Hem dit där jag kan vara mig själv och ingen annan. Jag vill hem till vackra Bergsjö.
Med andra ord så dissar jag av Stockholm på lördag, jag behöver komma hem, det är viktgt för mitt välmående.

Med det sagt så säger jag godnatt.
Jag ska ta mig ett stort jävla glas med iskallt vatten sen så ska jag sova.
Sova ut så jag är redo att fara hem imorgon, jag längtar jag längtar jag längtar så!
Godnatt, sov gott!

Kommentarer
Postat av: Tessie

Tack för dom värmande orden gumman. <3 har haft det toppen med dig idag. Vi får som sagt prata ut sen på en fika eller så. Nu ska jag ta och kladda ner ett blogg-inlägg med sen krypa ner och sova. Kramar

2009-07-30 @ 23:38:25
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0