Hundkursen..

Godmorgon!
Igårkväll somnade jag verkligen som en stock. Jag hann knappt lägga mig i sängen o lägga ifrån mig telefonen innan jag hade somnat. Dagen var väldigt ansträngande för både mig o Gottfrid! ;p

Ja.. Dags att berätta lite om hundkursen då, den gav mig väldigt blandade känslor om jag säger så.
Jag tänker inte ljuga, jag har väldigt svårt för människan som håller i den. Förtroendet bröts redan när hon har strulat till det med kurserna sen vi skulle ha börjat i februari, men ändrade o donade. Igår ringde hon o sa att våran kurs på torsdag blivit inställd men att det fanns en plats kvar på den här kursen som redan börjat o varit engång. Hundarna där var ju "superlydiga" enligt henne. En timme senare så ringer hon o ändrar tid o plats ytterligare! o bad mig komma dit en stund tidigare så hon fick hälsa på oss. Visst vi stressade på fint o kom dit en halvtimme tidigare men där var inte hon, jag ringde för att berätta att vi var där o hon skulle strax komma, klockan gick o dom andra i kursen började dyka upp o sist kom hon. Förtroendet bröts ännu mer där.
Men droppen var ändå när alla skulle sätta in sina hundar i bilarna för hon skulle ta fram sin, jag hade ingen bil eftersom Ramona skjutsat mig o blev lack över tanken att hundarna skulle sitta i en bil i den värmen som det var!
Gottfrid fick iaf stå kvar och hennes hund som hon tränar lydnad med gjorde ett anfall mot Gottfrid... Men var de hennes hund som gjort fel? Nej! Ni förstår de var ju Gottfrid som hade en hotfull stil. Han var dominant o hennes hund ville sätta honom på plats.. Då blev jag lack, Gotte är då förfan varken hotfull eller dominant. Hennes hund gjorde en attack framåt o han hoppade bakåt.. Vem är dominant o hotfull?!
Jag kände hela tiden då att den här kursen ville jag inte fortsätta gå, Gottfrid höll på att skälla hela tiden i början o jag kände inte igen han. Men till slut så lugnade han ner sig o de gjorde även jag o vi lärde oss lite iaf.

O sen om de andras "superlydiga" hundar, in my fuckin ass att dom var!
Dom skällde dom med, hoppade på sina ägare o betedde sig..
Gottfrid må ha låtit men inte fan höll han på att hoppa o gjorde utfall mot de andra hundarna iaf!
O sen så hade dom andra hundarna redan gått i kurser tidigare så dom var van att stå bland andra hundar/människor sådär utan att leka, det är inte Gottfrid..

Nåväl, de var ju vissa bra saker med men jag vet inte om de överväger de negativa, igår så sa jag till syster att jag ville fortsätta men idag när jag tänker på allt är jag inte riktigt säker. Förtroende är något väldigt viktigt så jag ska höra mig runt efter andra kurser innan jag beslutar mig att fortsätta. Jag har ju inte betalat än iaf så o tur är väl de...

Nu till nå roligare, proven jag gjorde i fredags fick jag MVG respektive VG på.
Känns kul! :)
Nu ska jag städa undan lite här hemma, jag lider av städmani...
Vi hörs senare! :)



Haha Gottfrid var lite sugen på maten jag åt... :P


Kommentarer
Postat av: eva

Ja en kvinna jag känt sedan 1993 så jag blev ju ganska chockad att det var hon när jag kollade IP nummret!!!!!

Hon har kommenterat anonymt på min blogg och skrivit sådant som inte är sant om bla jimmy!!!!

Hon har mage att skriva skit om mina bara och sedan skrev hon nedvärderande om Sonnys utseende!!!!

Det måste verkligen va någe stort fel på henne!!!

Det finns säkert andra dresyrkurser där ledaren är bättre och inte går på så negatift!!!!

2009-06-09 @ 12:39:30
URL: http://keltisk.blogg.se/
Postat av: eva

Grattis till de lyckade provresultaten:)

2009-06-09 @ 12:46:19
URL: http://keltisk.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj.Vad rörd jag blir! Tack Bella!Shit. . Vad djupt! Min solstråle! Jag är stolt över dig Bella! Titta bara!Tex.. Dina braá betyg! Helt otroligt! Du kommer bli något! Fast det har jag ju sagt hela tiden! Vi måste ses. Min bästaste. Älskar dig med.

2009-06-10 @ 11:18:34
URL: http://petradaztar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0