Gud tog tillbaks sin vackraste ängel! <3



Då har tankarna hunnit ikapp mig..

O att människor ska vara otrevliga när man pratar med dom i telefon och bara vara spydiga kan jag inte förstå..
Jag blir inte arg utan förbannat jävla ledsen... Jag tänker sluta ringa.. O sluta vara den som alltid hör av mig.. Verkar ju vara så jävla jobbigt. Kan inte ens fråga hur det är med mig. .  O skriver ni här att ni förstår så säger jag bara dra åt helvete!
Det är ett år sen nu, eller inatt så är det ett år sen...


Ett år sen då jag vaknade upp på morgonen av att telefonen ringer. Det är mamma hon låter konstig o vill att jag kommer dit. Jag frågar "Vem har dött?" Hon fortsätter tjata att jag ska komma dit.. Jag fortsätter fråga "Vem har dött?" Hon säger att det iallafall inte är någon av mina syskon.. Ett slag rakt ibröstet.. Är det någon så nära... "Vem är det?" Hon fortsätter tjata att jag ska komma dit... Jag fortsätter att fråga vem det är... Till slut så säger hon det. "Det är din svåger Jonas." Hjärtat slits ur kroppen.. Tårarna sprutar ur ögonen. Vad har hänt hur nej det kan inte vara sant. Vart är Ramona... Hur nej... Hon fortsätter o tjata att jag ska komma dit, jag gråter så jag inte kan se, jag lägger på.. Jag kan inte andas... Det kan inte vara sant... Inte Jonas.. Nej... Det är omöjligt... Han är som en mänsklig superhjälte.. Han är det närmsta odödlig du kan komma till.. Mamma ringer upp igen, jag åker till min andra syster Diana där hon är. Kent min andra svåger möter upp mig vid busshållsplatsen, jag bryter ihop.. Han kramar om mig.. Vi står där i snön.. Jag gråter, han gråter..
Jag får veta vad som har hänt... Min svåger Jonas och min syster Ramona var på en fest på långfredagen.. Jonas stog ute.. Han halkade, flög rakt in i ett lågt fönster skar upp stora kroppspulsådern och förblödde.. 3minuter... Han dog i min systers famn... Enda Jonas var rädd för var blod och det var det som blev hans död.

365dagar har gått och jag fattar det fortfarande inte.
Jag åkte upp till min syster några dagar efter, tidigare var min andra syster där.
Jag stannade en vecka. Inget ljud fanns. Tvn var av.. ingen musik.. Bara tårar och den hemska hemska tystheten.
Inget liv som det tidigare var i huset, Inte Jonas skratt som fick en själv att skratta.
Begravningen kom.. Det var då som jag insåg vad som hade hänt. När jag såg den vita kistan.. Hela kyrkan var full med människor som kommit för att hedra Jonas.. Jag klarade inte av att hålla tårarna ifrån längre.. Jag ville bara springa därifrån... Diana hindrade mig.. Vi gick in.. 3låtar spelades.. 3 låtar som jag nu sitter o lyssnar på och tårarna rinner ner från min kind...
365dagar sen.. Det var då jag började se min syster försvinna..
365dagar sen... Jag verkligen insåg att livet är förbannat orättvist..
365dagar sen... Jag såg att dom finaste människorna går först..
365dagar sen... Jag såg två oskiljaktiga människor skiljas åt..
365dagar sen... med ren jävla smärta.. Med ren jävla saknad...

Jonas Öhrn.. Vi kommer aldrig glömma.. Inte chans... Jag har aldrig sett upp till någon som jag såg upp till dig.
Du räddade min syster med din kärlek... Det fanns/finns ingen som kunde sprida sådan glädje som du.
365dagar... Jag saknar dig lika mycket...
365dagar... Sorgen är lika stark...
365dagar... Vi älskar dig fortfarande! <3<3<3

Vila i fred min älskade svåger. <3






Kommentarer
Postat av: Diane

sv: visst :)



Tack, detsamma :D

2009-03-21 @ 22:53:27
URL: http://dbedikter.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Lider med dig!! :( Finns inget mer fruktansvärt än när människor slits ifrån en. Miste nyligen en nära vän till familjen i cancer :( Så overkligt och fruktansvärt :(

2009-03-21 @ 22:56:59
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, två av mina, jag trodde var nära vänner, brydde sig inte alls så de sa jag upp vänskapen med. Bryr man sig inte om sina vänner är de inga vänner. Så dåligt :/ Hoppas du har det bra annars

2009-03-21 @ 23:26:23
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh men gu va hemskt:( Fy sjutton, massor med kramar!

2009-03-21 @ 23:33:20
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Sabine - Ab imo pectore

fin design :D

2009-03-21 @ 23:36:36
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Sofia

har stått ut med min bror och hans kompis som ääälskar mig! :S

2009-03-22 @ 00:31:06
URL: http://fiiass.blogg.se/
Postat av: Anna

Gråter med dej...

Inga ord är nödvändiga...

Kram!

2009-03-22 @ 10:08:28
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Mathilda

svar: tack :)



Vi (familjen) bodde först två dagar i en amerikansk familj och sen från måndagen till fredagen i New York, totalt sju dagar.. Två biljetter fram och tillbaka gick på runt 7000 kr tror jag. Och då inräknades bara själva flygstolen, inte hotellet eller mat eller nåt :p

2009-03-22 @ 11:48:53
URL: http://mathildas.blogg.se/
Postat av: Emma

men gud ! tycker faktiskt de vännerna inte verkar vara så bra vänner egentligen. Man accepterar ju vad ens vänner tycker om och om du nu gillar att blogga ska de ju inte håna dig för det

2009-03-22 @ 12:21:04
URL: http://storapudeln.blogg.se/?tmp=21122638
Postat av: sandra

Hamnade på in sida av en slump i dag, de gör så fruktansvärt ont å tårarna bara rinner. Känt jonas större delen av mitt liv och ramona lärde jag känna när hon flytta till bergsjö. Jonas skratt lever kvar och han finns alltid i hjärtat. Orättvisa är bara förnamnet.../sandra

2009-03-26 @ 20:29:11
URL: http://www.nogg.se/eda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0