En film..

Ikväll klockan 22.00 på tv4+ börjar en film som verkar galet bra som jag ska se. Danny the dog heter den.
O på tv.nu så skriver dom såhär om handlingen..


"Fransk-amerikansk-brittisk thriller från 2006.
Danny har växt upp som slav till den brittiske gangsterbossen Bart och har inte fått någon som helst utbildning.
 Bart behandlar Danny som en hund och han tvingar honom att bära ett hundhalsband
. Det enda Danny lärt sig är att slåss och tjänar stora pengar åt Bart genom att delta i arrangerade
 gladiatorliknade matcher.
 Men när Bart hamnar i koma efter en bilolycka förändras Dannys liv.
Han blir vän med den blinde pianospelaren Sam och dennes styvdotter Victoria.
 De två bestämmer sig för att lära Danny om världen och mänskligheten,
vilket får Danny att inse vad som är viktigt i livet.

I rollerna: Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Kerry Condon. Regi: Louis Leterrier."


Somsagt så tycker jag att den verkar galet bra så den ska jag se!
Skriver senare om jag tyckte den levde upp till mina förväntningar. ;)


Kommentarer
Postat av: Bitte

Var filmen bra då?Tusan,jag somnade på soffan igen hehe.Till BigMama L Ha en fin söndag nu/Bitte

2009-05-10 @ 10:39:21
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0