guess who's back, back again..

Så.. Nu är jag tillbaks, har ni saknat mig?
;P
Visst jag har inte varit borta härifrån i många dagar men trots det så känns det verkligen som år!
Bloggen har en enorm betydelse i mitt liv och även om det har varit skönt att inte logga in här på några dagar så har det även känts väldigt jobbigt. Helst eftersom jag inte läst några bloggar själv.
Jag hade faktiskt inte tänkt komma tillbaks efter bara såhär några dagar, o jag funderade även starkt på att lösenordsskydda min blogg då mitt ex och hans flickvän går in o läser ständigt och jag orkar seriöst inte tänka mig för vad jag skriver längre. Däremot så insåg jag att det är MIN blogg och inte deras, mina tankar inte deras, MITT LIV och inte deras. Mår dom bättre av att kika in här så ska jag inte hindra dom. Däremot så får dom skylla sig själv om dom läser något som kanske sårar eller gör dom förbannade. Ni är här på egen risk!.
Nu är jag däremot tillbaks lite kaxigare o lite bättre haha ;) och jag tänkte ta o köra en kort sammanfattning om vad som har hänt denna vecka som har varit allt annat än bra!


Måndag: På kvällen hade jag ett jobbigt samtal som fick mig att besluta mig för en kort bloggpaus (som blev kortare än vad jag själv hade tänkt). Det blev en överdos av det mesta och kvällen gav väldigt många tårar, panik/spyattacker.

Tisdag: Vaknade jag upp och dagen kändes lite bättre. Gick iväg till skolan med ögon som tennisbollar för att skriva en av delarna i nationellaprovet i engelska, var rädd att folk skulle se hur jag såg ut men tur nog så finns det solbrillor o det blev min räddning. När jag var klar så lämnade jag in det till min lärare och i utbyte fick jag en lapp som var skriven av min syster att Gottfrid var hos henne för att han hade lyckats rymt från balkongdörren. Ren panik så slår jag igång telefon och ringer henne, hon kommer o hämtar mig och tårarna bara sprutar ur mina ögon när jag ser Gottfrid. Det visade sig att han hade somsagt smitit ut pågrund av att Nordanstigsbostäder har noll jävla koll och ännu inte hade fixat min balkongdörr. Han höll på att bli påkörd av dom med men tur nog så såg min granne (pedofilen) det och räddade honom. Han ringde Arne som ringde Ramona som hämtade honom där.
Av glädje o sårbarhet så tackade jag honom så hemskt mycket o kramade honom för att han hade räddat min "bebis". Känns dumt nu eftersom det känns som jag måste vara trevlig igen men ah.
Fick flera timmar senare veta att han faktiskt hade åkt på en smäll på vänstra höften så då var det bara raka spåret in till vetrinären men det var inga allvarliga skador utan han var mest chockad. Jag har inte lämnat honom ensam sen dess.
Åkte till Tessie och var hos henne en stund för att lugna ner mig medans Gottfrid följde med Ramona.
Samma morgon när jag o Gottfrid var ute så hittade vi en hästsko också, den bringade en jävla lycka o tur egentligen då Gottfrid just nu ligger här nedanför mina fötter.

Onsdag: Kom Nordanstigsbostäder efter jag rent utsagt hotat dom och fixade balkongdörren. Chocken la sig och jag insåg att Gottfrid faktiskt kunde ha dött och jag grät floder. Skulle jag förlora honom skulle jag inte ha något kvar. Han är min trygghet och jag älskar honom så otroligt jävla mycket! Jag insåg att när något sker så sker det så jävla snabbt så man hinner inte med. Det fick mig att inse ännu mer att det som hände på måndagskvällen var det enda rätta, det som betyder något är det jag har nu och att kunna gå framåt i livet, inte bakåt.

Torsdag: Var det sista april. Många vänner som skulle iväg dock ingen som frågade om jag ville följa med trots att alla vet att jag har hundvakt nu om det behövs. Jag hade trevligt endå för jag och syster var iväg på Texas och åt. Galet god mat och galet mycket mat! Blev så mätt så det kommer ta minst ett år att återhämta mig känns det som. Syrran drabbades av någon form av matsjuka,  hon höll på att skratta ihjäl o köra av vägen haha. Jag kunde knappt prata och började nästan se och höra saker i syne. Åkte hem såg en film och sen var det bara att sova.

Fredag: Ramona kom o hämtade mig och Gottfrid och vi åkte upp till Evabritt&Arne för att äta lunch vid halv ett tiden.
Det bjöds på Pekingsoppa med Evabritts hemmagjorda tekakor och till efterrätt glass&jordgubbar. Väldigt gott men fick inte i mig så mycket då jag fortfarande var mätt från gårddagen.
Gottfrid fick springa lös och vi solade litegrann (Nu är jag lite brun faktiskt:) Efter det blev det fika, sen sola vi lite mer och sen tog vi o badade Gotte ute på gräsmattan vilket han tyckte var skönt, sen blev det pizza/sallad från pizzerian. Jävla matvrak, jag vet.. Galet het pizzabagare som jobbade där iaf, jag säger bara DAMN, är det du och jag inatt? ;) haha.. Fett het. En pizzabagare är ju iaf bättre än någon som torkar någon annan i arslet. (Absolut ingen pik)  Det finns alltså inte bara byfånar här utan faktiskt riktiga snyggingar som kan stånga en med (absolut inte heller en pik)
 Efter det blev det en promenad i skogen innan syster körde hem mig o Gotte igen o jag spenderade kvällen hemma med en jävla tandvärk! Blev ett varmt bad och sen så han jag knappt lägga mig ner i sängen innan jag somnade.


Lördag: Är det idag och jag sitter här och lyssnar på musik o bloggar! :D
Solen lyser på bra mycket utanför och jag o Gotte var nyss ute på en promis o det blir väl en till ganska snart. Vi ska väl åtminstone sätta oss ute på altan, jag med en bok han med ett ben.
Lite senare så ska även syster o jag iväg till hudik o handla. Har fan inte ens någon frulle hemma, men vem fan behöver det sålänge man har concerta egentligen? ;)
Ska även försöka ta o städa lite här då det ser ut som ett jävla helvete. Tvätta ska jag antingen göra idag eller imorgon, har skjutit upp det alldeles förlänge nu.

Nåväl.. Nu ska jag äntligen kika igenom lite bloggar men spar på att svara på kommentarer tills ikväll.
Kommer ett till inlägg ganska snart..
Ha en underbar dag nu ute i solen! ;)



Usbhund! ;)





Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Haha! Klockren kommentar ;)

2009-05-02 @ 12:10:45
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: ♥ SimplyMalin

Oh fan va hemskt att din hund lyckades smita ut. :( Jag kan tänka mig själv hur jag skulle känna om min lilla tussboll skulle försvinnga. ;/



Hoppas du får en awesome lördag! :*

2009-05-02 @ 13:25:09
URL: http://craazybananas.blogg.se/locopoco/
Postat av: Rebecca Utan RÄkor

Om de är så dumma i huvudet att de måste hålla reda på ditt liv, låt dem!?

Det blir inte nåt lösenord här inte. :P

2009-05-02 @ 15:07:39
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja visst va de. Hörde den första gången i torsdags jag. Den fastna med en gång! =)

2009-05-02 @ 16:02:12
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/
Postat av: Mickan - Frejas mamma!

Ja det är ju det. Sen jag flytta hemifrån har jag bott i lägenhet utan balkong och utan tillgång till gräsmatta/uteplats, så nu ska här njutas i sommmar. =)

2009-05-02 @ 16:17:57
URL: http://lillafreja.blogg.se/
Postat av: Therése

Haha, ja. Det är iaf sant :) Haft en bra helg hittills?

2009-05-02 @ 17:57:32
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Mm, gott serru :)

Usch, lät som att du hade en jobbig måndag.. och tisdag också. Men nu kan det bara bli bättre! :)

2009-05-02 @ 18:10:35
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Anna

Okey..ja fast samtidigt vill jag kunna sätta upp håret igen men de kommer säkert bli så att jag förlänger de sen när jag tröttnar på det så klipper jag av allt igen.. :P

2009-05-02 @ 18:38:07
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: eva

Vad bra att allt ordna upp sig till det bästa med Gotte:)Man ska absolut inte bry sig vad folk tycker om de man skriver så de e suveränt att du skiter i det nu och fortsätter blogga!!

Gillar ju inte att fota mig själv mycket bättre att fota andra;)

Ha en riktigt bra dag nu:)

2009-05-03 @ 11:32:28
URL: http://keltisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0