Fotbollsgalan 2009!

Fotbollsgalan är ju något som egentligen liknar ett skämt!
Något jag egentligen har tyckt hela tiden eller i alla fall sålänge jag kan minnas men trots det så tittar jag varje år i hopp om att det ska vara bättre.
Trodde det året skulle bli i år, men ack vad fel man kan ha! 

Det positiva med Galan var att....

Micke Stahre plockade hem priset som Årets tränare något han verkligen förtjänar efter denna succésäsong med AIK som tog hem dubbeln för första gången i Klubbens historia!
Allt detta i hans DEBUT som tränare i Allsvenskan, fantastiskt!

Mutumba.. Haha denna galna underbara jävel från Rinkeby som drar ena sköna kommentaren efter den andra!
Man kan bara inte låta bli att tycka om honom för han skänker många leenden! :)


Dom få minuter man fick se resten av mina vackra svartgula hjältar!
Ni har gjort så att 2LAX9 är ett år jag aldrig kommer att glömma, året ni skrev historia!

O håll i er....
Att Hammarby spelaren Emil Johansson vann Årets mål!
Målet var riktigt grymt och han förtjänade det!
Jag tycker faktiskt det är riktigt tråkigt att Bajen flyttas ner.
Jag sörjer för Klubben, laget och supportrarna, jag vet själv hur svårt och tungt det är. Är trots allt inte många år sen AIK var i den situationen och mina tårar rann...
Men jag hoppas eran tid i Superettan blir kort så att vi ses snart igen i ett hett Derby möte UTAN FOTBOLLSVÅLD!


Det fanns ju även saker som jag tyckte var riktigt dåligt med galan bland annat:

Att årets målvakt borde ha blivit Daniel Örlund! (JA det är delvis för att jag är AIKare) men även för att jag tycker han förtjänar det grymt mycket mer än jävla Isaksson!

Årets back borde ha gått till Jos Hooiveld (Samma sak där mitt hjärta tillhör Gnaget) eller till Majstorovic. 
Mellberg har inte gjort något märkvärt ifrån sig på senaste så han förtjänade det inte enligt moi! 

Sen faktiskt något som jag inte hade tänkt sätta bland de negativa först men efter att ha visat sig vara en jävligt dålig förlorare och en sån synlig bitterhet så är det svårt att låta bli. Priset är Årets Allsvenska spelare och vinnaren blev surfittan Hysén! Hade han bara svalt sin stolthet när han tog emot priset och sagt något i stil med "Ja det är riktigt jävla surt att vi varken tog SM guld eller Cup guld men jag kan ändå höja hatten och gratulera AIK till vinsten hur hårt det än tar emot så var dom trots allt bättre!" Så hade jag reagerat annorlunda. 
Priset borde ha gått till Ivan Obolo! (Oväntat med en till AIK spelare va? ;p) eller Wanderson som gjorde riktigt bra ifrån sig i sitt GAIS! 

Att Ivan Obolo inte fick ett pris i någon av de kategorier han var nominerad i!
O att jag tycker att fler pristagare borde ha varit AIKare är det verkligen så svårt att acceptera?
Grabbarna blev trots allt Svenska mästare OCH cup mästare! Men hey det behövs visserligen inga priser då vi alla redan vet att grabbarna, Obolo, Örlund, Mutumba, Tjerna o resten av alla underbara grabbar i laget är Sveriges bästa!

Programledarna... Snälla, är det verkligen för mycket begärt att dom som faktiskt är programledare för fotbollsgalan faktiskt också ska ha någorlunda bra kunskap om just FOTBOLL!

Damfotbollen... Är det seriöst bara jag som har noll koll på vilka dom är och tycker det bara är som ett jävla sömnpiller att se dom ta emot sina pris? Kör webbtv med dom isåfall istället så slipper man riskera att somna framför tvn.

All hysteri kring Zlatan men det är alldeles för långt o komplicerat att skriva om nu så det får bli en annan dag.


Nu ska jag däremot försöka krypa ner och sova!
Så typiskt att jag alltid sitter uppe långt in på nätterna och tänker..
Måste försöka ändra på det!
Godnatt på er ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0