Erfarenhet är en styrka och jag är stark!

Vissa människor gör mig bara så sne, allra helst dom som är så snabb att dömma..
Ord jag säger är saker jag helt står för ibland lite överdrivna men i samma mening, och skulle jag tycka att jag har fel så är jag den första att erkänna det!

Men ibland undrar jag om människor tror att jag har haft ett enkelt liv bara för att jag är för det mesta positiv, skrattar och ler. Att jag säger vad jag tycker och tänker och skulle aldrig skämmas över det. Att jag faktiskt vågar ställa mig upp och säga att jag är STARK för det är precis vad jag är!

Bara för att jag kanske inte känner ett behov att hela tiden få människor att tycka synd om mig, att dra min livshistoria så att jag får uppmärksamhet så betyder inte det att jag har haft ett tufft liv, snarare tvärtom!
Jag anser att det är just dom människorna som HAR gått igenom massvis som inte känner ett behov att yttra sig om det, inte för att dom skäms över sitt förflutna för det gör jag verkligen inte men för att det finns ingenting som gör det bättre med att älta det som redan har varit.
Det är en annan sak om det är i syfte om att hjälpa någon annan i liknande situation eller att hjälpa någon som är på väg in på ett liknande spår så tycker jag absolut att man ska dela med sig sina erfarenheter OM man känner att man klarar av det. Vilket jag absolut skulle klara av..

Utan att gå in på det något närmare så kan jag säga att mitt liv har VARIT långt ifrån enkelt och det är precis så jag vill ha det! Vissa glider fram och bryter ihop över minsta lilla hinder medans jag själv kan se ett berg mitt ivägen och med bruten arm ger jag det ett leende och börjar klättra för att komma över! DET är vad styrka är... När man inte är rädd för att kämpa och att man aldrig ger upp oavsett hur omöjligt det än lär kännas!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0