Vad kallas dom som säljer sin själ?

Är det någon mer än jag som tycker programmet efter 10 är grymt intressant?
Den här veckan har det handlat om bloggning och idag så var Kenza, Foki och Calle Schulman där.
Var meningen att Kissie skulle varit där med men hon dök inte upp men det är väl inte så förvånande, eller?
Hursomhelst så tycker jag det är jävligt intressant om vilken makt bloggare kan ha osv.
Kenzas blogg har jag läst under en längre tid och tycker den är riktigt bra, Fokis har jag bara varit in på fåtal gånger men tycker tjejen verkar supergullig och tycker det är skit kul att någon som kommer från Norrland alltså Umeå kan ha fått en sådan stor blogg, dom flesta är ju från Stockholm.

Calle Schulmans blogg har jag dock aldrig läst!
Eller jo kikade in lite snabbt när han bloggade på 1000apor men namnet Schulman har alltid gett mig rysningar..
Jag har verkligen haft förutfattade meningar, det kan jag erkänna.
Men efter att ha sett honom idag i efter 10 så har min uppfattning ändrats helt och jag skäms över att jag varit så snabb på att dömma.
Jag var då in på hans blogg och tycker det han skriver är vettigt och jävligt intressant så hans blogg blir lätt en jag i fortsättningen kommer smita in o läsa!

Hm Kissie då?
Jadu... Vad kan man säga om denna lilla varelse?
Hon är nog den mest hatade inom bloggvärlden i alla fall en av dom, hon skriver det ena provocerande inlägget efter det andra. Vissa älskar hennes "ironi" och tycker folk är störda som inte förstår den medans andra förstår den men inte accepterar det! Oavsett om man älskar eller hatar Kissie så går man in och läser hennes blogg för den smörja hon skriver är ändå som någon drog, man bara måste hur gärna man än vill låta bli gå in och läsa vad hon har hittat på härnäst. 
Kissie är otroligt fascinerande och eftersom jag är väldigt intresserad av människans beteende så kikar jag in på hennes blogg lite då och då och försöker att inte bli allt för påverkad. 
Hon tjänar stora pengar på att vara elak och provocera även om det är hennes "alterego". 
Jag har även väldigt svårt att tro att man kan spela en "roll" så bra. 
Jag tror att det började som en roll, men rollen tog helt enkelt över..
Det märker man egentligen på hennes inlägg, dom blir värre och värre.

Någon som säljer sin kropp kallar man för hora men vad kallar man dom som säljer sin själ?

Jag personligen skulle aldrig klara av det hon gör, även om jag skulle kalla mig "Bissie" för att slippa samvetet.  För det "Bissie" gör skulle i alla fall Isabelle få ta konsekvenserna för, så enkelt är det!


Vad tycker ni...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0