KNAAAAAAAAAAAAAARK!

Hey everyone!
Idag var jag iväg på apoteket och hämtade "lite" mediciner.
Jag säger bara, fan vilken tur det är att man bor i Sverige och att vi har ett system med högkostnadskort för min medicin kom upp i högkostnadskort plus så mycket mer påengång.
Min concerta kostar 490,5:- för en 18mg burk och 745,5:- för en 54mg burk.
Jag äter 72mg och behöver alltså en av varje vilket gör att två burkar räcker i en månad för mig.
Jag hämtade ut tre burkar av 18mg och 3 av 54mg summan av bara den medicinen slutar på en sådan fin summa som 3707,50:- På det så var det lite sprutor och smärtstillande inför operationen. Smärtstillandet kostade drygt 160:- och sprutorna 432,5:- Och då har jag fortfarande ett smärtstillande kvar att hämta ut som inte fanns inne i Hudiksvall. O så var jag tvungen att köpa såndär tvål som jag ska tvätta mig med dagen innan och samma dag som operation för 151:-  Slutsumman hittills slutade på 4451:-
Och det är för tre månaders medicin, somsagt det är en jävla tur att det finns högkostnadskort och att jag endast behövde betala 1800:-

Efter detta besök på apoteket var vi iväg med Alfons till veterinären.
Han fick en hormonspruta sen så var det raka vägen tillbaks till Bergsjö eftersom jag skulle på möte med psykoterapatuen.
Vid 16.00 så ringde Narkosläkaren som ringde för att meddela att jag bör sluta äta concertan dagen innan operation för att undvika komplikationer med narkosen. Jag kommer däremot redan sluta äta den på söndagen för att vara helt på den säkra sidan.
Jag ställde några fler frågor som jag fick svar på och blev lite lugnare.
Jag får helt enkelt hoppas på det bästa och lita på att dom kan sin sak.
Däremot så måste jag tillägga att Stockholmska är bland som spydigaste dialekter EVER! Haha och då kommer min stockholmska tillbaks väldigt lätt så fort jag är i Stockholm.
Men på riktigt, fyfan va spydigt det låter. :P Jag höll på att slänga luren i örat på Narkosläkaren haha tur nog så lyckades jag låta bli.
Fem dagar kvar, kan ni fatta? För det kan inte jag.


Näe nu ska jag ta och ringa Ramona.
Hon stal med sig min hund när hon släppte av mig hos psykoteraputen och jag börjar sakna honom enormt!
Varje sekund utan min lilla Gottfrid känns galet konstigt, allra helst häruppe. Känns så tomt..
Vi hörs mer senare, ciao!



Gött med piller ;)
Är galet orolig för ena smärtstillandet. "Arcoxia" Galna biverkningar och verkar superstarka då endast en tablett om dagen behövs. Måste ta och kolla med mina älskade kunniga piller vänner om vad det är för knark egentligen. Och om jag vågar äta det utan att bli helt knaaaaaaas! :P



Kommentarer
Postat av: Giulia

Hejsan !

Giuly.blogg är min gamla blogg !

Ska börja succesivt skriva i min nya som är DiSilvestro.blogg.se

2009-09-24 @ 21:07:19
URL: http://disilvestro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0