Min helg!

Hallå!
Det är väl dags för lite uppdatering här i bloggen. 
Har visserligen inte hänt så jätte mycket mer än att jag har haft ett par rejält sköna och avslappnade dagar och hela helgen har varit full med sol och bad. 

I fredags så skulle jag och Tessan egentligen till Fjärran men pappa hade och var fortfarande magsjuk så han kunde inte passa Gottegos. Vi bestämde då istället att dra iväg till Strömsbro och bada där så även Gottfrid fick följa med. 
Allt började bra. Gottegos åkte buss för andra gången i sitt liv och det gick super. Vi är där i Strömsbro säkert en timme och allt går bra, han får gå ner och känna på vattnet för det är ingen av människorna där som bryr sig om det. Behöver inte ens hålla i kopplet när jag ligger och solar för att han är så duktig och ligger några meter ifrån i skuggan.. Men precis när jag tänker tanken om en till hund skulle komma så ser jag i ögonvrån att det är exakt vad som händer. Trodde inte Gotte skulle hinna se den men oj så fel man kan ha..: Voff låter det och han springer, jag kastar mig efter kopplet men det glider ur händerna på mig. 
Människan med den stora Sankt bernhand hunden börjar skrika "Nej nej nej!!" och jag springer efter Gottfrid som så klart bara vill fram och hälsa men som visar det på helt fel sätt! 
Jag tar tag i honom ber så hemskt mycket om ursäkt och hon förklarar att det inte är hennes hund. 
Saken är att hundarna kunde ha skött det där hur fint som helst, det var faktiskt exakt vad dom gjorde också och visst att jag förstår hennes rädsla när en annan hund kommer springandes när det inte ens är hennes hund hon står med men ändå... 
Jag skämdes eftersom jag visste att det var jag som från början gjort totalt fel. Jag borde ha haft mer uppsyn över Gottfrid och det var jag som hundägare som misslyckats. 
Men det kan hända den bäste. 
Vi gick tillbaks till våran plats men när dom gick förbi oss så började han skälla igen och jag höll på att skämmas ihjäl när alla började stirra.
Jag gick iväg med Gottfrid en stund och kom sedan tillbaks och då gick det bättre men låg ju på helspänn hela tiden. 
Papi ringer och berättar att han mår lite bättre och är 400meter i från Strömsbro så han kommer och hämtar upp Gottegos vilket då kändes väldigt skönt så jag faktiskt kunde gå och bada och slappna av.
Är så tacksam över att ha min pappa som ställer upp så mycket! 

Pappa hade även Gottfrid i lördags och till runt 17 igår. 
Så i lördags var jag och Tessan i Strömsbro också o badade och igår så skjutsade pappa ut oss till Engeltofta. 
Idag blir det att vila huden lite för det börjar kännas som det behövs. 
En liten bränna har i alla fall jobbats fram och det känns gött! :)

Så ah det var min helg det, sol och bad...
O så blev det en fylla i lördags också... :P
That's it. 

Nu ska jag fixa något att äta, ciao! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0