Fotbolls-VM! ♥

Idag har det regnat typ hela dagen och ingen är gladare än jag över det!
Kanske låter lite ovanligt då de flesta just nu sitter och gnäller över det "dåliga" vädret men eftersom fotbolls-VM har dragit igång och fotbollsgalen som jag är så är detta väder helt fantastiskt och det får gärna regna imorgon med! ;)
Däremot så vill jag inte att det regnar hela sommaren hur mycket jag än gillar VM så vill jag faktiskt ha sol också så då blir det bara de "viktigaste" matcherna jag kommer titta på men nu när det är regn så kan man lika bra se alla! :P 

Många har frågat mig vilka jag tror vinner VM i år men jag har faktiskt ingen aning.
De flesta tror på Spanien och jag tror det kommer gå bra för dom men att säga vem som vinner tycker jag faktiskt är omöjligt. 
Ett lag som ser bra ut på papper behöver och är inte alltid de bästa på plan.. 
Att England spelade oavgjort mot USA chockade mig, att Sydkorea besegrade Grekland var även det lite förvånade för mig.. Inte för att Grekland är direkt så bra utan saken är att jag aldrig ens i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att Sydkorea kunde spela fotboll haha! :P 

Uruguay hade ett galet bra lagspel igår mot Frankrike och vilket jäkla försvar! 
De flesta hoppades på Frankrike men eftersom jag gillar att gå emot alla andra så höll jag på Uruguay även om jag kände på mig att det skulle sluta oavgjort vilket det blev med resultatet 0-0 efter en bra och spännande match. 

Matchen jag ville se mest idag var Argentina- Nigeria som slutade 1-0.. 
Vilket kändes gött då jag vill att Argentina går långt, mycket eftersom min älskling Messi och för att jag tycker Maradona är klockren! ;P 

Nää nu är det nog med fotbollssnacket även om det lär bli rätt mycket sånt i de kommande inläggen. 
Godnatt på er alla därute! 
Puss!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0