Du får leva med att vara du, det är straff nog!

Jag var med om en grej idag som gav respektlöshet en helt ny mening.
Har funderat på om jag ska skriva om det eller inte, ställde frågan om skulle jag må bättre av att skriva hur dåligt någon annan kan bete sig?
Skulle jag bli en bättre människa av att hänga ut någon annan?
Skulle mitt samvete klara av det och skulle jag kunna sova skönt inatt?
Svar Nej!

Det jag kan säga är i alla fall att denna grej kunde ha kostat mig livet.  
Det som kunde ha blivit min död är något som du är stolt över något du skryter om..
Något som du kan ta en dusch och utan samvete och någon somhelst ånger eller ångest bara glömma bort..
Ja det säger väl en hel del över hur du är som människa...
Att jag hellre tar risken att dö med Stolthet och respekt för mig själv än att låta dig tro att du kan ta det ifrån mig, kränka mig, tro att du har makt över mitt liv och leka Gud säger ganska mycket om hur jag är som människa.
 
Hellre dö stående än att leva ett liv på knä!


Läskigt men ändå spännande och helt fantastiskt.
Vissa band är för starka för att bryta. 
Vågar jag?

Änglavakt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0