Skärtorsdag..

Hejsan allesammans!
Idag är det Skärtorsdag och det lilla jag vet om det var att Jesus instiftade nattvarden. Alltså Jesus sista måltid med sina lärjungar. Där brödet var hans kropp och vinet var hans blod.
Men det är väl knappast därför människor plockar fram sina gula små kycklingar, äter massvis med godis och mat så dom nästan spricker. 

Jag skulle egentligen iväg till skolan nu till 10 och ha engelska men jag skippar det. Jag ska iallafall dit vid 11 på någon spanskaträff. Jag kommer typ bara sitta tyst som en mus då jag för att vara ärlig knappt pluggat spanska, har bara gjort första provet och det minns jag knappt något av. schhh skvallra inte ;)
Men man lär ju sig genom att bara sitta o lyssna med, så det är det jag får lov att göra.

Jag är lite orolig över det här med påskkärringar idag bara. Om barn skulle komma o plinga på dörren skulle Gottfrid bli tokig och barnen troligtvis livrädda, men jag har ju en stor skylt på dörren där det står "Varning för hunden" men det är kanske inget som just barn tänker på.

Nu Ugly Betty.. Vi hörs senare! ♥



Vad ska ni göra idag då?
O är det idag man ska önska folk Glad påsk?







Kommentarer
Postat av: Kristin

sv: ja det har du rätt i! Fick faktiskt gå en sån kurs på högstadiet.. Eller ja, vi hade en dag där man fick prova på en massa olika aktiviteter och jag valde en självförsvarskurs för tjejer. Lärde sig en del..

Sen har min kompis på förslag att tjejer borde få gå runt med vapen hehe.. Mitt förlag är att man borde hota våldtäktsmän med kastrering! Tror det skulle avskräcka endel =P

2009-04-09 @ 09:42:45
URL: http://kikedo.blogg.se/
Postat av: maria

jätte fin blogg :d

2009-04-09 @ 10:48:33
URL: http://marrajjaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi!

Om du inte gjort det redan, så kika in hos mej, så blir påsken och skärtorsdagens betydelse med ens SOLKLAR!! ;)

Från en häxa till en annan, GLAD PÅSK!!

2009-04-09 @ 19:25:48
URL: http://miranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0