Respekt ger respekt..

Godmorgon!
Idag hade det gärna fått varit fint väder för ska iväg till fjärran och bada med syster och mina systersöner idag. 
Hade varit gött att bada ute då och samtidigt kunna jobba lite på solbrännan men icke.. 
Det ska bli skönt i alla fall, det är lite av en frihetskänsla att bada, man blir som ett barn igen! ;P

Igår så var jag över till mormor och spelade bingolotto vilket har blivit något jag gör varje söndag med henne. 
Jag vann ju så klart inte men mormor vann två nya sommarlotter i alla fall så det är jag glad över. Själv så kommer nr 33 förfölja mig resten av livet för hade vunnit en bil värde 307 000:- om jag hade fått de:.. :P 

Efter bingolotto var det snabbt hem så jag skulle hinna se andra halvleken mellan Tyskland- Australien. 
Självklart så höll jag på Tyskland vilket jag kommer göra den här VM, med delad plats med Argentina då! ;P 
En riktig härlig match blev det i alla fall där Tyskland vann med 4-0, lovely lovely! ^^ 
Vet några som började tjafsa om att domaren var mutad då Tyskland alltid har sådant flyt.. Det kallas talang och annat snack kan läggas ner direkt. Tyskland bjöd på en fantastisk match och inget annat går att säga. 
Hoppas grabbarna gör lika bra ifrån sig mot Serbien för jag vill se dom gå långt! :) 

Idag så blir det rätt lugnt med fotbollstittandet tror jag..
Eftersom jag ska iväg och bada så hinner jag nog inte se Holland-Danmark som visas kl 13.30 och det är ändå ingen match som är så viktig för mig att se.. 
Italien- Paraguay ikväll kl 20.30 ska jag i alla fall se och ev så kommer en kompis över och ser den med mig.. Beror på mig.. 

Men för att bryta av det här med fotboll så kan jag nämna om att min kaxiga sida ibland tar över mig... 
Igår när jag var stressad för att hinna in och se andra halvlek så kommer jag snabbt in i trapphuset och ser tre grabbar där i tonåren.. Vanligtvis bryr jag mig inte för att vanligtvis brukar de som står där vara väldigt trevliga. Det här tre var några som jag tidigare inte sett eller i alla fall inte lagt märke till och när jag går förbi så hör jag att någon spottar. Mitt humör med en kombination att jag är stressad gör att jag vänder mig om och lite smått aggressivt frågar om dom spottade på mig... Ena killen säger kaxigt tillbaks "Vaaa?!"... Medan hans kompis nästan nervöst säger nej det gjorde han inte, jag lovar.. 
Men ena killen fortsätter och frågar vad det typ skulle ha gjort om han gjort det... Jag känner hur jag bara blir galet irriterad så att jag nästan står där och skakar medan jag väntar på hissen och börjar spy ur mig om respekt... Och hur sjukligt respektlöst det är om man spottar efter människor... Och att jag inte tar en sådan respektlöshet... Killen fortsätter vara kaxig och typ "jaja jag förstår svenska.." Vilket fick det att låta som att det var jag som skulle ha menat något rasistiskt... Så jag fortsätter att säga att det tvivlar jag inte alls på att du kan, och det var inte det jag menade... Då fick den andra killen mål i mun och frågade vad jag menade... Då kände jag verkligen hur jag höll på att explodera så jag nästan började bryta själv "Jag menar att jag skiter i ... Om ni skulle vara vit, brun, svart, gul, lilla eller fan blå... Man jiddrar inte med mig, man spottar inte mot mig för det är sjukt respektlöst och INGEN visar sånt beteende mot mig... Fattaruuuu?!!!!" Jaså är det så fortsätter ena snubben med ett hånleende som snabbt försvinner från hans ansikte när han ser min blick som säkerligen var tokig.... 
Ja så är det, sug min kuk om det inte vore så... sa jag och gick in i hissen...

Ibland inser till och med jag att jag är lite väl kaxig MEN spottar någon (vilket jag nu inte vet om dom gjorde) efter mig så är det klart att jag blir snee... Är ungjävlarna dessutom kaxiga så är det exakt vad dom får tillbaks...
Hade dom ens försökt rört mig så hade jag dunkat ner alla tre och vinkat lite gulligt till kameran och sen gått upp och kikat på fotbollen..
That's me... Och det kommer alltid vara hur jag är!

Nu är det dags att plocka ner badkläder, ciao! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0