att växa upp i en dysfunktionell familj.

Jag har knappt sovit något inatt så är grymt trött.
Varför?

Jo, min "mamma" fick för sig att ett på natten skicka ett sms helt utan andledning o skrev" fyfan va ni är onda!" ..
Detta är något som händer väldigt ofta att jag får sådana sms men denna gång så vet jag inte äns vart hon fick det ifrån.

Jag är uppvuxen i en dysfunktionell familj o hela mitt liv har jag fått hört bråk, sett slag o fått tagit några slag själv, av min mamma.
Hela mitt uppväxt så flödade alkoholen i hemmet, jag blev lämnad ensam redan som femåring om inte tidigare för att hon skulle ut på krogen att supa.
Min mamma kan inte erkänna när hon har fel, hon kan enbart skylla över sina problem på andra o i det här fallet så gillar hon att göra det mot sina barn.
Hon borde lida av en rejäl psykisk-störning vilket jag tycker påminner om psykopati, för hon känner ingen medkänsla.
Har även fått veta att hon har skuldsatt mig rejält.
Det är så mycket som har hänt i min familj så behöver inte gå in nå närmare på det, jag kan helt enkelt bara säga såhär..
Min uppväxt skulle jag inte äns önska min värsta fiende...

Man måste gå igenom alla möjliga tester för att bli bilförare men förälder får du bli hursomhelst, är inte det sjukt?
Är inte vårat samhälle sjukt när sociala fick in närmare 20 anmälningar på att min mor misskötte mig o hur hon behandlade mig men dom inte gjorde något förän min mor själv spottade o slog mig för att sen slänga ut mig från hemmet.
Ska det verkligen behöva gå så långt?
Min syster fick gå igenom samma sak, min andra syster bet ihop o min storebror hamnade på psyk.
Min lillebror som är sju år har redan fått gått om ettan pga henne.
Han har redan visat tecken på tics o ser alkohol hela tiden.
Ska det verkligen behöva vara försent innan han kommer därifrån?
med vårat samhälle verkar det inte bättre.

Får alltid höra, men hon är ju faktiskt din mamma.
Jaa, hon födde mig för att sen se till att mitt liv blev ett helvete.
är denna människa värd att bli kallad mamma?
Ska inte en mamma stötta sina barn o ge dom kärlek?
Inte spotta o förnedra dom, kritisera dom dagligen o slå dom..
Är det verkligen det enda som krävs för att bli mamma är att föda ett barn? .
Föräldrar som dödar sina barn då, är dom också "mammor" ?
Jag har alltid tyckt synd om min mor men jag klarar inte längre av det.
Jag resonerar att min mamma dog när jag föddes, precis samtidigt som min tvillingsyster.
Jag har ingen mamma, jag har en terrorist! ..

O till er alla som växer upp under svåra förhållanden, tro ALDRIG inte äns i minsta sekund att det är erat fel!
En förälder ska ÄLSKA er o FINNAS där för DIG, inte behandla dig som skit.
Du ska inte behöva hålla kontakt med en förälder som fått ditt liv till ett helvete för att du tycker synd om den personen.
Må den/dom gett dig livet, men bara för det så har dom inte rätten att förstöra det eller ta det ifrån dig.
DU har rätt till kärlek o DU har rätt till trygghet!

Det är väldigt viktigt att du vet det, det tog mig själv nästan tjugo år att förstå att såhär ska inte en normal uppväxt se ut.
Fler inlägg om att leva i en dysfunktionell familj kommer, o kommer även lägga ut länkar till sidor ni kan vända er till.

All kärlek till er.
/Isabelle

Kommentarer
Postat av: //Vet hur det är//

(((VIVVA Da Bella Loocka))) bra inlägg om ett tufft ämne starkt gjort ...

2008-08-27 @ 11:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0