sex säljer..

Jag verkligen HATAR cocacola zero reklamen.. jag HATAR den ! Jag menar hur realistiskt är den ?
Jag o min trogna vän Picky satt och diskutera det här med reklamer igår.. Hur sexrelaterat det egentligen är.
nästintill ALLT har med sex och göra.
Köper du en mascara så får du SENSUELLA sexiga ögonfransar, männen ramlar vid dig..
En unge som hittar sin pappas camasutra bok så pappan e tvungen och göra sån god micromat. .
En gubbe som använder sin sons parfym så sonens flickvän sliter av gubben hans kläder . haha .
En tjej som springer ut i sina toppsköna boxertrosor så hon kan knuffa fram en bil o senare springer vidare på stan.
Händer varje dag det också.. eller inte..
Finns massvis med reklam, bara några exempel det här. ni ser ju själva.
Men visst sex säljer verkar det som.

Nu vet ju alla att om pappan är kåt på sin sons flickvän med dom sexigaögonfransarna som hon fick av den makalösa mascaran så kan han spruta på sig lite axe så faller hon direkt. Kommer senare ett barn in och hittar hans sexbok så kan han rädda situationen genom micromat. Vill han senare dumpa alla sina tjejer med sexiga ögonfransar så dricker han bara lite cocacola zero så förvandlas hela fiket till en strippklubb ist, o så har dom bara sex o med tusen andra babes som springer runt o knuffar bilar i boxertrosor på stan (; haha ..

haha shit, det är rätt skrämmande egentligen hur påverkade vi blir av media.
men det som är mer skrämmande är att ingen kan ju vara riktig säker i sig själva då man jämför sig med andra och undrar vad andra skulle tycka om en om man gjorde så eller gick ut så. .
Så egentligen så är det om vi människor skulle gefan och hela tiden fundera på vad andra skulle tänka o tänker så skulle vi nog inte bli så påverkade av media iaf.
min åsikt...

Sex säljer alltså är vi alla människor egentligen sexobjekt ? ..




Kommentarer
Postat av: Tessie

Du kommer alltid lyckas förvåna mig. Du skriver så sjukt bra saker gumman! håller med dig fullt ut i detta inlägg.. bra skrivet!

2008-06-12 @ 14:38:08
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Håller med dig. Irriterar mig på CocaCola Zero reklamen varje gång jag ser den. Usch! Det är otroligt hur massmedia utvecklar sig, tyvärr mer mot det negativa tycker jag!

2008-06-13 @ 00:05:21
URL: http://robinsevelina.blogg.se/
Postat av: C

Jag hatar denna sexualisering. Inte undra på att man är antisexuell.

2008-06-14 @ 23:46:21
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0