lite kvällsgott.

Människors okunnighet är både skrattretande och skrämmande.
Såg ett lajv tidigare idag om att all invandring är skit, ut med packet typ, vanligtvis så försöker jag låta bli att skriva till sådana okunniga människor   men i detta fall kunde jag inte låta bli, jag skrev lite ironiskt om vad som skulle finnas kvar i Sverige utan alla dessa "jävla" invandrare och deras "jävla" kulturer, troligtvis blev han väldigt bestört då hans svar tillbaks var rent utsagt patetiska. 
Efter det så såg någon att jag hade skrivit till denna människa och började även han dividera med mig, eftersom även den människan var lika okunnig så krävdes det inte mycket för att få honom tyst.
Sist men inte minst så skrev någon ett mejl till mig ganska nyligen om att han tyckte att jag skulle med i hans klubb på Lunarstorm eftersom jag var höger jag kikade in lite snabbt på denna klubb och allt jag såg var en svenskflagga och något med att våran yttrandefrihet skulle begränsas för minskning av terrorism, alltså menat med att vi ska bli avlyssnade, vilket jag även skulle kunna sitta och diskutera i timmar om vad det skulle göra för någon nytta. Tror ju knappast terrorister ringer varandra och säger "Jaa Mohammed idag ska vi bomba sönder kungahuset"
Slöseri med både tid och pengar enligt mig, men hursomhelst så skrev jag till honom och frågade vad hans klubb egentligen gick ut på då jag inte såg några riktiga argument.
Hans svar var att det skulle gå ut på att man typ skulle göra Sverige/svenskar lite mer svenska.
Ja jag fick mig ett gott skratt iaf då denna människa borde ha gått på svenskalektionerna i skolan innan han började diskutera med mig, samt skaffat sig några riktiga argument, för det han kom med var enbart skrattretande.

En vanlig fråga jag även får när jag börjar argumentera emot med dessa låtsasrasister är om jag gillar invandrare. Mitt svar är att jag gillar människor, och dömer ingen efter hudfärg eller religion utan efter hur dom är som enskilda individer.

En annan vanlig sak är att invandrare kommer hit och begår alla möjliga brott, det är tydligen allt dom gör enligt många okunniga människor.
Självklart finns det invandrare som begår brott och är dom inte svenskamedborgare så är det ingen snack om saken att dom ska ut ur landet. MEN Sveriges fängelsestraff borde skärpas rejält, för jag tror knappast att om vi skulle kasta ut alla med invandrarbakrund att brottsligheten skulle avta eller överhuvudtaget minska.
Vem ska vi då skylla på?

Hat, maktbegär, okunnighet, förmågan att skylla över allt man gör på någon annan är det som driver människan till dom mest vansinnigaste saker, överallt i Världen. 
Skrämmande. Människor är vi allesammans trots religion, hudfärg, sexuellläggning och kön.
Men att överhuvudtaget inbilla sig att alla konflikter i världen löser sig är ett slöseri av tid, för igrund och botten är vi människor enorma egoister med ett starkt maktbegär och stor brist av medkänsla. Vi kommer nog aldrig lära oss att acceptera varandra, hat har alltid funnits och kommer nog alltid finnas tyvärr.

Och nu när gamla vänner till mig läser detta så kommer dom sitta med ett litet leende och tänka men Bella dudå, du delade ju dom här åsikterna.
Ja det gjorde jag, men jag växte upp och såg inte allt i svart/vitt längre, jag lyckades även se färger.

Nejnu är det slut på detta kvällsskrivande.
Någon gång så kommer det väl ytterligare ett till.
/Bellaaaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0