Ni ska till månen!

Tänkte fixa en ny kategori som ska handla om att stärka sitt självförtroende.

Allt för många är missnöjda med sig själv..
Att ha ett lågt självförtroende kan hindra en jävligt mycket i vardagen.
Rätt konstigt att det inte räknas som en personlighetsstörning eller ett handikapp då det påverkar äns vardag så negativt.

Att man vissa dagar knappt vill visa sig utanför dörren för att man känner sig som världens fulaste, fetaste, äckligaste.. ja ni fattar.

Media påverkar oss inte heller på något bra sätt då tidningar kan uttrycka sig så fint med " var nöjd som du är"  vilket man ska vara.. men så vänder man sida så står det " gå ner 5kilo på en vecka med nya superdieten" haha ingen dubbelmoral med det alls eller hur då? :P

Jag är en mästare på dåligt självförtroende även om det inte märks utåt alla gånger.
Visst jag mår mycket bättre nu än vad jag har gjort genom åren men det är inte så högt som jag skulle vilja ha det.
Man vill ju att det ska nå månen och jag är bara halvägs än sålänge. haha (;
Men förhoppningsvis så stärker jag även mitt egna genom att skriva här.
För något som jag har märkt med mig själv är när jag ger en människa en komplimang och jag ser hur glad den människan blir över det så stärks automatiskt mitt självförtroende genom att jag fick den människan att må bättre.

Tänk alla gånger man ser någon med ett par supersnygga skor eller snygg frisyr osv.. Men man aldrig påpekar det för att det känns "pinsamt" .
På fyllan är det annorlunda för mig då passar jag på att ge alla komplimanger enbart för att jag vågar haha.
Jag kan flyga på folk o slänga ur mig en kommentar som" shit va snygg du var ihåret då"  dom ser jämt chockade ut efter haha.
Undra om hela krogen tror att jag stöter på dom? haha ^^
eh vafan är någon snygg så ska man väl säga det.. eller ?
Dom mår bättre av det o då mår jag bättre.


Att hjälpa andra får en själv iallfall mig att må bra :)
Så i denna kategori kommer  "Bellas tips till att bli nöjd med sig själv"
Hoppas något av det jag skriver hjälper och motiverar er! (:


Nu ska jag försöka bli lite trötter så jag kommer upp i någorlunda tid imorgon.
Godnatt på er! (;

Kommentarer
Postat av: Mia

Japp, slut tittat för mig med. ''/

2008-11-08 @ 11:22:26
URL: http://notapoet.blogg.se/
Postat av: bella

fixa kategorien =)

2009-01-15 @ 00:09:19
URL: http://bellalicious89.blogg.se/
Postat av: Sophie

Det stämmer ju asbra! Jag är precis likadan. Kan se någon med t.ex skitsnygga skor framför mig i kassakön, men inte fan vågar jag säga nåt. Däremot är jag hela krogens lilla glädjespridare på fyllan. Polare tycker att jag är skitjobbig för att jag blir "för mycket" =P

Mitt mål är att ge nästa människa med snygga skor en fet komplimang. Tack för tipset! Ha en bra dag.

2009-01-21 @ 09:47:43
URL: http://gotdamnit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0