att manipulera en människa.

Vet ni hur enkelt det egentligen är att manipulera en människa och få den personen att tro att den har gjort något eller inte gjort något?
Svaret är att det är alldeles för enkelt.

Jag pratade med min syster om detta nyss och testade henne genom att fråga om hon hade stängt av plattan.
Hon sa ja... Och jag frågade är du helt säker?..
Hon började bli tveksam och började tvivla på sitt ja.. Jag fortsatt och frågade engång till.
Hon blev ännu mer tveksamare och började mumla jag vet inte, vadå tycker du att det luktar rök?
Joo jaa det luktar lite rök sa jag, tycker inte du det?
Nee? sa hon tveksamt.
Är du säker frågade jag. Joo kanske lite sa hon och reste sig för att gå och kolla.
Sätt dig ner igen sa jag till henne, plattan är av och det luktar ingen rök, jag bara visade dig hur enkelt det är att få en människa att tvivla på sig själv.


Tänk er då en människa som är riktigt duktig på att manipulera människor.. en psykopat..
Sådana finns det gott om i samhället..

Dom ser helt normala ut, beter sig helt normala, dom har  troligtvis ett bra jobb och en fin familj..
Utåt sett ses dom som helt normala människor i samhället.
Men bakom fasaden kan något annat döljas, ett riktigt monster som inte alls skulle tveka att skada en annan människa.
Som kan få dig att tro att du har gjort något.
Som kan få dig att tro att du inte har gjort något.
Som kan få dig att tro att du är värdelös och inte ett dugg värd.

Men är det människan som ser helt normal ut och beter sig normal som vi är rädd för?
Eller är det den som ser lite udda ut och beter sig annorlunda?

Vem är det vi ska känna rädsla för? ..
Kan vi egentligen lita på någon?

Såå...
Låste du dörren? är du riktigt säker på att du låste dörren?
Tycker du inte att du hör någon som är på din dörr?..
Bör du kanske inte gå och kolla om den verkligen är låst?...


Kommentarer
Postat av: It's time to GET FUNKY

Hej!

Tänkte tipsa dig om min web-butik som jag har öppnat. Snurra in och kika om det är något du gillar!



15%rabatt oavsett orderns storlek!

Gäller fram tills 20nov.

2008-11-04 @ 21:12:08
URL: http://getfunky.spreadshirt.net
Postat av: Fashion

Svar: Ja visst är dom söta? Fin blogg du har förresten!

2008-11-04 @ 22:12:53
URL: http://fashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0