Varför trycka ner sina vänner?

Varför kan inte vänner stötta en istället för att medvetet vilja trycka ner en?

Tessan har haft oturen att träffa idioter till killar tidigare men nu har hon börjat dejta en kille som hittills är supergullig emot henne. En kille som verkar vara ute efter mer än bara sex och som verkligen tycker om henne.
Men hennes tjejkompis kan inte acceptera det och drar istället upp om hennes tidigare förhållanden och hur dom slutade.
Hon vänder o drar enbart fram det negativa, om att han är utländsk, att han inte har något jobb (vilket han inte vill nå annat än att ha) att han inte har någon bil.
När började kärlek handla om pengar?

Tessan är glad och då är jag glad, det är väl så en kompis ska reagera?
Inte dra upp allt det gamla och uttrycka sig hur "ful" och misslyckad människan är.
Och efter det jag har hört om denna Miss C och hennes egna tidigare förhållanden med misshandel så tycker jag verkligen inte att hon har rätten till att dömma!

Hon påstår sig veta hur allt ska sluta, vadå är hon synsk så hon vet vad som händer i framtiden? Nej!
Hennes svar är att hon vet hur det ska sluta för hon vet hur Tessans tidigare förhållande slutade.
Alltså är det menat att om du tidigare har träffat riktiga idioter till killar så ska du ge upp hoppet på kärleken?
Aldrig..
Jag som vän säger Go for it! Det kan sluta bra, det kan sluta dåligt. Det är ingen annan än gud som vet.
Så jag dömer inte, jag stöttar. Precis som en vän ska!..


Nu är det skoldags!
Skriver mer senare.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Hunkinnan

Jag håller med dig gumman.. tessan`s polare där verkar ju inte vara riktigt riktig om jag får säga min mening. Klart man ska vara glad.. Jag kanske inte visar de så bra alla gånger men försöker iaf :) <3

2008-11-12 @ 14:19:44
Postat av: Sv till Hunkinnan

haha nee jag håller med dig sweety.

Joo du visar det, skillnaden att jag aldrig hittar någon som gör att du blir glad eftersom jag bara träffar idioter haha :P <3

2008-11-12 @ 16:40:23
URL: http://bellaaadeluxe.blogg.se/
Postat av: Emma

Det verkar onekligen som om Miss C är väldigt olycklig i sitt lív och med sig själv. Förhoppningsvis slutar hon trycka ner sina vänner för att försöka må bra själv eller så får man välja att avsluta sin vänrelation med henne, hon verakr inte vara värd det...

2008-11-13 @ 09:43:51
URL: http://ladychampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0