Jag kommer aldrig sluta älska er!

Läste ett blogginlägg som gjorde mig lite snee..

Att det är okej att sörja någon man förlorat till döden en stund sen så ska man gå vidare.
Vad räknas som en stund då? Alla hanterar sorg på sitt sätt och det går inte att sätta en tidsbegränsning hur länge man ska få sörja!
Och hurihelvete går man vidare?!

Tiden läker inte alla sår, man lär sig bara leva med dom..
Livet fortsätter men varje dag kommer vara en påminnelse att den man älskar inte finns kvar,
och den påminnelsen kommer ta fram alla minnen och riva upp såret som aldrig läker..

Det går inte en dag som jag inte tänker på dom jag älskar som lämnat oss.
Jag försöker möta världen positivt men det är svårt helst när jag inte hunnit bearbetat det alls.
Jag blir rent utsagt förbannad på människor som säger att gå vidare efter några månader, gå vidare till vadå?
Livet fortsätter men tiden står still.

Jag fortsätter leva, jag gör mitt och jag försöker att inte glida in i en djup deppression.
MEN jag kommer ALLTID sakna dom jag aldrig mer kommer kunna krama om, dom jag aldrig mer kommer få höra ordet "jag älskar dig" tillbaks ifrån, och jag kommer ALLTID sörja dom och jag kommer ALDRIG sluta sakna dom! ..

Den människa som säger att man bara ska sörja ett tag vet inte vad sorg är.
För den person som har förlorat någon dom älskar vet att sorgen inte har någon tid, dom vet att den aldrig tar slut, man lär sig bara leva med den.. För den man förlorat kommer aldrig tillbaks oavsett hur mycket man önskar..



Isabella, min älskade tvilling som jag aldrig fick chansen till att känna tillräckligt <3
Robert, min älskade vän, du är den enda som vet. Du offrade allt för mig inkl ditt liv <3
Jonas, min älskade svåger, Du är någon jag såg o alltid kommer se upp till <3


Det känns som det vore igår..
Jag glömmer aldrig er aldrig, jag kommer aldrig sluta sakna er o jag kommer aldrig sluta älska er. <3
Vila ifred mina änglar <3





Kommentarer
Postat av: Hunkinnan/Tessie

du har så rätt gumman. Man glömmer aldrig och tiden läker inte alla sår de är som DU säger man lär sig leva med de. klart som fan man tänker på dom man förlorat varje dag dom var ju en del av våra liv. du har helt rätt..

2008-10-29 @ 11:19:33
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Kul att titta in här. Du har verkligen rätt. Jag tycker du har många intressanta inlägg. Fortsätt med det här! snart hamnar du på första plats på bloggportalen!

2008-10-29 @ 19:06:24
Postat av: Rocker Ragdoll

Sorgen är en förunderlig sak och den har många många ansikten, som uppfattas olika av varenda en som möter den...



Som "Sorgens Budbärare" som någon kallat mig förut så vet jag hur du menar, men även de som på ett visserligen klumpigt sätt säger att man bara kan sörga en tid.

Vad dessa nog menar men inte kan uttrycka är att sorgearbetet tar sin tid oavsätt hur lång den är o sen går man vidare, men att gå vidare betyder inte att man glömt eller slutar tänka på dem eller att saknaden är stor för det.



Någon har slutat existera i ens liv totalt och därför saknas en bit av ens inre på samma sätt.



Sorgen HAR många ansikten och inget av dem är fel eller rätt, jag glömmer heller aldrig, slutar inte älska...





Skrev en dikt (en av många) som nämner vad jag menar mett ett av sorgens ansikten, man minns den levanda inte den döda, i ens hjärta lever alla vidare.



-----------------------



Det equilibrium jag inte ville ha





jag faller i dina smilgropar

varje gång mina ögon hör dig skratta.

du skrattar aldrig högt

men i mig ler du du solen blek



<~¤~>



det killar i mina fingertoppar

varje gång min hud känner din beröring.

du tar aldrig på mig

men i mig tar du tag i mitt hjärta



<~¤~>



ett tinnitus av välbehag

varje gång mitt städ slås av dina läppar

du har inga öron för mig

men jag skriker ändå till ditt hjärta



<~¤~>



jag drömmer dig vaken

varje gång jag inte kan sova igen

du vaknar inte nu

men jag kommer aldrig se dig död







...vi ses igen



2008-10-31 @ 18:02:57
URL: http://www.rockerragdoll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0