Namnbyte.

Alltså det här med scheman är inte min grej har jag märkt. Nu trodde jag för tredje veckan i rad eller nå att vi har svenska klockan 12 men den är fortfarande halv tre som alla andra onsdagar.

Namn är inte heller min grej..
Diskuterade precis det med Mikkis på msn. Jag är verkligen KASS på att minnas vad folk heter, vilket är väldigt pinsamt då personer kan upprepa sitt namn säkert hundra gånger och jag minns det iallafall inte.
Extra pinsamt är det om man suttit o försökt lärt sig namnet en helkväll, tar med sig personen hem och dagenefter så frågar han vad han heter och man ser ut som ett levande frågetecken o mumlar "Öhhm.. hmm.. öööh... Är det verkligen så viktigt det här med namn?" hahaha.. Har faktiskt hänt mig några gånger. Galet pinsamt.
Skulle någon ha gjort så mot mig jag skulle flippa, så börjar tycka galet synd om dom killar som blivit drabbade.

Men man får försöka att inte ta det personligt, vissa namn är helt enkelt omöjliga för mig att lära mig, helst om jag inte tycker personen ser ut att passa med det namnet. Jag har galet många människor som jag har "döpt" om då dom enligt mig inte passar till sitt riktiga namn haha.
Mitt extremaste fall är nog en gammal kompis som jag har känt i bra många år. Han heter för mig Robin och jag vet faktiskt inte än idag vad han heter egentligen för att vara ärlig. Men han har tagit att heta Robin, men alltid lika roligt att presentera han för folk när jag säger ja det här är Robin o när han skakar hand så heter han plötsligt något helt annat. Alltid lika roligt att se alla förvirrade blickar "men hette inte du Robin?" Njae, bara hos Bella, hon tycker inte jag ser ut att vara en (**?) ..

Haha jaja..
Nu ska jag ta mig en dusch och sen en promenad med Gottfrid.
Vi hörs senare! ♥

Kommentarer
Postat av: sandra

svar; ja, visst är det så? Först tycker man att det är skräp, men eftersom att alla andra läser dom så tycker man att det ändå borde vara nåt att ha.

Fast om jag ska vara ärlig så är det egentligen inte det iaf :S haha.

2009-04-08 @ 12:42:44
URL: http://sandrino.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Men Gävle är väl en bra stad? Tycker jag iallafall. Lite lagom stor. Jag är ju född och uppväxt ganska nära den staden, så jag har varit där mycket :)

2009-04-08 @ 14:01:53
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: MG

Sv. Okej, ja det måste ha vart nått sånt. Var innan de kom på gymmet och så stressat omkring efter så tror det var det. Riktigt knepigt =S

2009-04-08 @ 15:37:33
URL: http://mammasgroda.blogg.se/
Postat av: miahmariah

hahaha. Du är verkligen stencool. Jag skulle inte vilja hamna i slagsmål med dig. Själv så hade jag kämpat och slagits som en idiot. Hade inte det hjälpt så hade jag försökt att prata psykologisnack med honom istället.



Vad gäller ditt inlägg så kan jag säga att jag har ett hästminne vad gäller namn. Inte alltid en fördel då man önskar att man inte minns namnet på vissa människor.

2009-04-08 @ 17:44:18
URL: http://miahmariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0