C-kupa? In my ass!

Hejsan!
Jag har inte ens sovit en minut inatt och har haft fullt upp sedan sju imorse typ.
Tvättning som blev bra stressat då jag hade galet mycket kläder att tvätta men endast tre timmar att tvätta dom på! Helt sjukt ju och omöjligt att hinna få kläderna torr i alla fall för mig så var tvungen att ta upp och hänga väldigt många plagg runt om i lägenheten vilket iofs gör så det bara luktar gott så det gör inte så mycket.

Försökte dammsuga av lite vilket inte är det lättaste när man saknar munstycke till dammsugaren som fortfarande ligger i mammas bil hehe...
Ringde till Gavlegårdarna för att få veta till vem jag skulle vända mig med mina klagomål vilket blev till förvaltaren som nu är ledig tills den 28e. Blev då att ringa upp igen och även om jag inte fått något bekräftat om dom ska åtgärda de jag påpekat så har dom i alla fall varit hit med nya plåtar när jag var på stan så nu kan jag äntligen använda ugnen.. Wohoo, bättre sent än aldrig!

Efter det så messade jag med älskade Tessie som befann sig i Gävle och vi beslutade oss för att ta en lunch på Los Sombrereos som sist, haha jag är fan stammis där! :P
Så jag och Evelina gjorde sällskap ner till stan, hon gick och jobbade och jag mötte upp Tessie.  
Vi surrade på en massa och jag fick höra en sak som gjorde mig rejält upprörd!
Förstår inte hur människor i ett yrke där dom har svurit en ed på att hjälpa människor istället slänger ur sig kommentarer som är rena personangrepp!
Tycker det är vidrigt att sådana personer kan få jobba i sociala yrken då dom mer passar in på ett kontorsarbete i en avlägsen källare där sannolikheten att stöta på en annan människa är minimal!

Men ah..
Efter vi ätit drog vi in till nian och kikade runt.
Blev en tripp in på Twilfit där jag fick hjälp av en jättetrevlig tjej med allt som har med BHstorlekar att göra då jag hade noll koll på vad för storlek jag har. 
Utan det enda jag har gått efter är vad min kirurg sa före operation att jag skulle få en C eller möjligtvis en liten D-kupa men oj vad fel han hade och inte konstigt att jag har sett helt fuckad ut när jag försökt trängt på mig H&Ms C-kupor..
För jag ligger tydligen mellan två helt andra storlekar..
80 E som dock är lite stor i omkretsen men som funkar och sitter riktigt skönt ändå.
75 F skulle ha varit bäst men den bh jag köpte gick "bara" upp till E-kupa och eftersom den var riktigt skön och kostade bara ynka 150:- så fick det bli en svart sådan! :)
Så nu har jag äntligen en bh som INTE dödar mina bröst och som är lika skön som min sportbh typ. hehe! ;)

Efter det så blev det en sväng till Waynes vilket faktiskt blev det gamla Waynes denna gång vilket vi nog båda ångrar då våra chailattes var pissljumma och jag beställde en bit äppelpaj som jag tänkte vi kunde dela på och den smakade fan! Som någon storts degklump yack!
Så vi blev inte så värst långvariga där utan rörde oss mot djurmagasinet där jag hade tänkt köpa julklappar till Gottegos och en skylt att ha på dörren att han bor här då jag typiskt nog lyckades glömma kvar den jag hade innan på dörren i Bergsjö. Dom hade däremot slut på skyltar och någon speciell bra julklapp till honom hittade jag inte heller. Köpte däremot med mig ett sånt där blinkande reflex halsband typ. 
Dom verkar vara riktigt bra och för mig är det viktigare att han syns än jag själv! 

O efter djuraffären så följde jag med Tessie till station innan jag själv promenixade hem i kylan och nästan blev en snögubbe! Brrr vad kallt det är ute alltså! 
Att min jacka har gått sönder så det inte går att dra igen dragkedjan gör det inte direkt roligare! ;/
Jag är i stort behov av en ny jacka men när jag följde med Ingela på hennes jakt så tog det ju timmar innan vi hittade någon som både var snygg, hade ett okej pris och var varm. 
Det var så sjukt utplockat och jag såg ingenting jag själv kunde tänka mig bortsett från en ny Peak jacka då vill säga. Men över tre papp för en jacka just nu när ekonomin inte ser så värst ljus ut och jag behöver köpa både det ena och de andra vet jag faktiskt inte riktigt om jag har råd med! ;o

Alltså jag är så otroligt trött vilket iofs inte är så konstigt men ändå så känns det inte som jag kan sova.
Jag känner mig mest bara skakig och att ögonen typ svider men inte riktigt sömnig.
Däremot så tror jag inte det blir att jag sover hos Ali inatt då han inte slutar förrän typ 22 eller nå.. 
Håller mig  nog hemma istället, tänkte ta o krypa ner under täcket nu och glo på en film.
Bara softa... Det behövs!

Oj det här blev ett rätt långt inlägg ändå..
Men så kan det bli, måste ju hålla er underättade höhö! ^^
Vi hörs senare, ciao!




Fick låna Tessans jacka sista gången vi var ut tillsammans alltså för en månad sen typ.
Den var enkel, rätt så varm och hon hade köpt den billigt på H&M för några år sen tror jag det var. 
Fast så frusen jag är så borde jag faktiskt köpa en Peak.. Åh beslutångest!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vacker är du !

2009-12-22 @ 20:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0