Jockepock! ^^

Dagen före jul o självklart ska alltid något hända då som man inte kan fixa förrän EFTER dessa jävla dagar är över. Jag har sagt det förr och säger det igen.. Jag gillar inte julen!

Jag skulle egentligen ha åkt till mamma i Forsbacka idag men det blir att åka imorgon istället.
Ska ringa pappa sen och kolla om han kan skjutsa mig dit o eftersom det redan var bestämt att han skulle ha lämnat av Gottegos där imorgon så tror jag inte det ska vara några problem.

I alla fall så vaknade jag idag av ett sms från Jockepock.
Han var i stan och frågade om jag hade lust o ses vilket jag såklart hade.
Han är ju frisör och jag var i stort behov av en så blev riktigt glad när han sa att han kunde klippa mig!
Jag har funderat på att skaffa lugg igen och idag slutade jag fundera och gjorde det, jag är nöjd! :)

Efter det så drog vi ner på stan för att kika runt vilket kanske inte var det smartaste att göra den 23e december för folk var som galna! Vi lunchade, sprang in på tre affärer och systemet typ sen så fick det vara och vi började röra oss därifrån. Innan vi skildes åt så lurade Jocke in mig på en frisörsalong där han fick mig att köpa någon färginpackning som funkar typ som en lätt toning eller nå.
Eftersom jag har så ljust hår så kunde jag inte direkt köpa en brun för då skulle mitt hår bli grönt men köpte en som tydligen ska ge mitt hår en lite mörkare blondfärg i alla fall.
Dom lovade att jag skulle få tillbaks min blonda färg utan tvekan såfort jag slutade använda inpackningen vid förutsättning att jag INTE använda det allt för många gånger.
Jag har så pass ljust hår och ett hår som suger åt sig så det är helt otroligt.
Fem minuter med silvershampoo och jag är blå i skallen!

Men ah det ska bli väldigt intressant att testa detta trots att jag har en obehaglig känsla inför det.
Skulle inte förvåna mig att jag skulle kladda i hela håret sköljer ut det tre minuter senare som det står och att jag sen ser ut som jag vet inte vad i huvudet o jag sätter mig ner o gråter!
Därför bör jag nog testa en liten slinga först, för med mitt hår så vet man somsagt inte.

Jag skriver mer senare efter jag testat på detta lilla experiment!
höhö! ^^
Puss ♥




Orkar inte ta några nya kort så bjuder på en från typ förr förra sommaren när jag och Tessan var i Sthlm.
Anledningen är att jag hade lugg då och har det nu! höhö! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0