Gottfrid är hemma! <3

Hejsan allesammans!
Syster kom över med Gottfrid imorse o det känns underbart nu när han är hemma!

Imorse när vi tog en promenad så testade jag att ha på han sin nya nosgrimma som vi köpte och han gick hur fint somhelst. Strypkoppel o allt skit som folk använder på sina hundar är verkligen inte nödvändigt. Gotte har haft massvis med olika prylar så som Strypkoppel, gå fint sele mm.. Allt detta förstör hans päls och det funkar inte, han drar snarare ännu mer och jag har aldrig riktigt förstått den här grejen att strypa hunden till lydnad. Ska vi göra så med bebisar också?  Nosgrimman däremot går han så otroligt fint o det skadar inte pälsen.


Nu ligger lillskiten o sover i min säng.
Jag ska prova att lämna honom själv för första gången här snart då jag måste iväg till skolan.
Får se hur det går, om hela lägenheten är sönderriven när jag kommer hem.
Han är inte så van att vara ensam sötnosen.

Hm.. Skulle egentligen ha gått ut med Tessan nu ihelgen men det blir inte av för jag har ingen hundvakt.
Vilket är väldigt tråkigt, hade så gärna velat det, är så grymt partysugen. Men har man hund så har man.
Syster kommer ju självklart ställa upp att ha honom sen när jag behöver men just nu så är hon bortrest i minst 2veckor, vart och varför angår inte direkt någon här. Så alla från Bergsjö som läser min blogg o kommer gå runt o skvallra så mycket så kan jag ju påbörja ryktet till er " Hon borrade ett hål i sjön, hoppade ner o möttes av en stooooooor vithaj som slet av hennes ben. Nu är hon o får ett nytt. ;)

Näe nu så ska jag ta och fixa lite här hemma innan jag beger mig iväg till skolan.
Vi hörs! ♥







Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Härligt namn, gottfrid. Hette en tupp jag hade hos en kompis.. haha!



Ja, bloggfester är skoj, eller jag tror det, aldrig vart på någon.

2009-02-23 @ 12:37:15
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0