Det börjar bli jobbigt.

Hejsan!
Gottfrid skällde som en idiot när jag lämnade honom igår för att gå till tempo och fyfan vad det ekade ut både i trappuppgången och ute.. Jag tror dock inte han skällde sålänge för när jag kom tillbaks en halvtimme senare så var han tyst. Han hade däremot lyckats haft sönder själva grejen till ringklockan men det var det enda. 
Jag är rätt orolig för att lämna honom inatt måste jag säga. En halvtimme på eftermiddagen kan väl grannarna ta att han skäller men tre timmar på natten? Njae tveksamt om dom kommer gilla det. 
Bästa skulle ju vara med hundvakt men jag vet ingen som har tid och hundvana nog att jag skulle lämna över honom.
Vi får se vad som sker, ska testa och lämna honom själv engång till idag, ställa mig nånstans där han inte ser mig men så jag hör hur länge han skäller.
Jag trodde jag skulle bli mindre låst av att vara här men jag känner mig fan nästan ännu mer isolerad.
Han är nästan som han var i början jag lämnade honom och jag pallar fan inte det igen.
Hade jag haft honom från valp så hade jag lärt honom min livstil, att åka buss, tåg, träffa massa människor och andra hundar, att bli lämnad några timmar själv utan problem och vara fastbunden utanför affären i 10 minuter medans jag springer in. Allt hade varit så mycket enklare om jag haft han sen valp, nu krävs det så galet mycket arbete och tid för att lära honom allt och jag vet snart seriöst inte om jag orkar.
Jag älskar honom så otroligt mycket men det börjar bli otroligt jobbigt.
Om han bara kunde låta bli att skälla...

Snart kommer iaf pappa. Jag tror vi ska åka iväg nånstans. Ska fråga om vi kan ta en sväng förbi köpis så jag kan köpa ett linne tills ikväll.
Aja vi hörs väl mer senare.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han skäller för att han kommer till en ny miljö där han inte känner sig helt hemma. I värsta fall får man börja om ända från början när man flyttar hunden eller tar med sig hunden någonstans.

Däremot är fördelen att nästan alla hyss hunden har för sig händer de första 15 minuerna, sedan är hunden trött och lägger sig oftast och sover. Hundar har dålig tidsuppfattning och ser oftast inte skillnaden på en timme och fyra timmar.

2009-07-17 @ 11:39:34
Postat av: Bella

sv till anonym:

Åh tack det där fick mig faktiskt att bli lugnare. Jag vet att dom inte har någon tidsuppfattning men det där med all hyss dom första 15min o sen att det blir lugnare lät super de! ^^

2009-07-17 @ 11:59:31
URL: http://bellaaadeluxe.blogg.se/
Postat av: Therése

Hoppas du får en trevlig dag :)

2009-07-17 @ 12:48:32
URL: http://terezita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0