Hur ska jag kunna?

I vanliga fall när jag tar en promenad i regnet så brukar det kännas som alla mina problem rinner av mig och en lösning alltid kommer fram men idag så tog jag en lång promis men problemen sitter som fastklistrade ändå.
Varför måste jag vara så känslomässigt förstörd för? Varför kan jag bara inte lita på honom när han säger att han tycker om mig, varför måste jag alltid analysera allting?
Jag måste sluta jämföra alla med mitt ex, leta efter fel och saker att störa mig på. Sluta tro att dom ljuger och ska vara otrogen emot mig och behandla mig som han gjorde. Jag måste sluta lägga upp den här försvarsmekanismen som gör att jag stöter bort dom innan dom kommer för nära. Jag måste lära mig att lita på människor igen!
Frågan är bara hur, hur ska jag lära mig det när allt jag har sett talar för att man absolut inte kan lita på någon.. Hur?

-




Kommentarer
Postat av: mmautildah

fy va fin blogg:9

2009-07-20 @ 14:47:20
URL: http://matildaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0