Jag är INTE smal!

Hejhopps everyone!
Blev inget bloggande igår. Kom inte hem förän vid 20.00 och då var det tvn och gosa med Gottfrid som gällde.

Jag upptäckte dock igår att jag hade fått en kommentar från en människa som jag inte kan göra något annat än att tycka synd om.
Personen sätt att inte kunna behärska det svenska språket påminde väldigt mycket om min föredetta vän "Mytomanen".
Så när jag tänkte jämföra ip-nr med en kommentar han tidigare kommenterat så lyckades jag istället ta bort hela inlägget. Jag lyckas då med allt.

Men i alla fall "snälla människa" en bild är en bild. Beroende på vilken vinkel den är tagen på får den en att se ut på olika sätt. Kanske lite svårt med någon med din intelligens att förstå men så är det.
Tycker du att jag är fet och behöver gå på gymmet? Jag gråter floder just nu. buhähä...
Vad tror du jag gör efter din kommentar? Får värsta glöden och springer iväg till gymmet och är där timtals varje dag samtidigt som jag äter en apelsin var tredje dag bara för att du tycker jag borde det?
Jag vet att jag inte är smal OCH TACK FÖR DET! För anorexia klär inte mig, jag har provat men det var inte min grej.
Jag strävar inte efter size zero idealet, jag gillar mina former för mycket för det.
Vill jag iväg på gymmet går jag dit på mina vilkor, inte dina!

Hade du skrivit samma sak för två år sen så hade jag nog troligtvis ställt in mig själv få svält.. men nu? NEJ!
En sådan patetisk kommentar kan inte längre knäcka mitt självförtroende. Det spelar ingen roll om jag skulle gå upp 15kilo eller ner 15 kilo jag skulle i alla fall vara snygg. För jag har något du saknar, och det kallas självsäkerhet o det får mig att stråla!

Du har rätt om en sak iallfall.. Du känner mig inte. För hade du känt mig så hade du aldrig skickat iväg en sådan löjlig kommentar med alla grava stavfel som du hade vetat att du hade fått svar på tal på. För jag stödjer inte människor som dig, jag tycker bara synd om er.

Vet du vad jag tycker du borde göra?
Istället för att smyga omkring på olika bloggar och lämna onödiga anonyma kommentarer så borde du försöka skaffa dig någon form av självkänsla.
Eftersom du även verkar ha en massa tid över så borde du även lära dig behärka svenska språket.
Det finns kurser för nybörjare på Medborgarskolan. Här har du länken till den i Gävle.
Du hinner nog säkerligen dit efter du städat alla trapphus.

Tycker faktiskt att det är hemskt att det finns människor därute som dig. Som hela tiden försöker leta efter människor vars självförtroende du ska försöka knäcka. Ännu hemskare är att ni  faktiskt ibland lyckas.
Att människor just nu faktiskt stoppar fingrarna i halsen och spyr pågrund av ett sjukt ideal.

Tycker det är inlägget passar bra i kategorin "Öka ditt självförtroende".
För lär dig att ALDRIG låta någon knäcka dig. Du är vacker precis som du är!


/ En lagom "tjock" Isabelle. ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra skrivet!! :)

Jag hade inte fått ett personligt påhopp, utan mer en kollektiv kommentar som utryckte ett visst mått av avund... :)

Men personen i fråga gav ju mej bara ÄNNU EN anledning att leka i PS och vips hade alla anonyma kommentatorer också fått ett pris... ;)

"Sno" det om du vill, för det finns inget som är så kul som att "ge tillbaka" på en idiot med ett vänligt, men absolut inte för den sakens skull, mindre sarkastiskt, leende... (hehe)

Kram!

(nu ska jag ut i solen)

2009-03-25 @ 12:22:50
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Jenna

hehe låter bra det ;) jag mår jättebra, just nu ser jag på gossip girl, ska snart hoppa in i duschen och fixa mig lite, ska till Farsta med min faster, handla present till mig, hehe.



tack så mycket! :)

2009-03-25 @ 12:35:09
URL: http://jennifermalmqvist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Väldigt bra sagt där!

Människor som lägger ner tid på att klanka ner på andra har förmodligen seriösa problem med sitt eget självförtroende, som mår bättre av att vara elaka mot andra för att känna sig bättre själv. Sorgligt!



Var stolt över den du är!

Ha en bra dag! Mvh Jenny

2009-03-25 @ 12:45:55
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh tack så mycket vad roligt och höra :) Ha en underbar dag du med.

2009-03-25 @ 13:51:16
URL: http://tinapyrro.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Nja, inte riktigt ännu har den försvunnit men skall försöka ha en bra dag... tackdetsamma ..

2009-03-25 @ 14:47:58
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Em

sv: Jag har inte heller något våffeljärn så jag kan inte göra några egna men som tur va tänkte en kompis köpa så vi göra hos henne i stället.



Kram

2009-03-25 @ 14:58:01
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: Irriterad..

E du totalt .. eller ? ge fan i att skriva om mig i din jävla blogg bella!!!! Hur fan kan du bara påstå att jag har komenterat nått i din blogg? Du kan väl förfan inte skriva om mig ..när du inte e säker? E du totalt ... innanför pannan ? dra du så långt åt helvete det bara går...Jag önskar att jag aldrig träffat dej.. Fattar inte att jag svansade efter en sån elak människa som dej när jag var yngre..och att jag sen fortsatta att vara din vän..inte undra på att jag var som jag var mot dej på slutet här..Och du kan fan inte skylla allt på mig , för du e ingen prinsessa heller.jag har alltid accepterat din ADHD , och alltid tagit imot.. Men sen när det vänder och att jag slutar ta imot.och säger ifrån..då e man en dålig vän. man tar dej för givet. och skiter i dina känslor.Jag har alltid försökt att lyssna på dej, och alltid lyssnat när du sakt nått..Jag släppte in dej i mitt hem och lät dej bo här gratis , för jag tyckte synd om dej !För du sa att du mådde dåligt över att bo i skogen.Jag kunde lika gärna ha sakt till att du får betala lite hyra/el/internet.. Som folk engentligen gör..Men vilket jag var så pass DUM i huvudet och inte gjorde...Och jag vet att det e mig du menar , Och du ska fan sluta nervärdera mig .. Ja jag har dyselektsi.. ska jag bli nedvärderad för de ? då kan du bli det med för din ADHD

2009-03-25 @ 15:10:22
Postat av: Andréa

Sv: Haha, skön kommentar.. "så ofta jag tar ipren så skulle jag kunna gifta mig med ipren-mannen" ;D



Bra skrivet inlägg förresten!

2009-03-25 @ 17:16:39
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0