sårbarhet.

Tidigare idag bröt jag ihop. Jag vet inte direkt varför och jag har jävligt svårt att erkänna det men det gjorde jag.
Jag är inte alltid så stark som jag verkar, utan för att vara ärlig så hinner allt ikapp mig ibland och jag bryter ihop i tårar.

Jag är förbannad på mig själv över att jag alltid ska förlåta människor som sviker mig så lätt.
Jag blir förbannad på mig själv över att jag inte visar när jag blir sårad och ledsen utan att jag istället uttrycker mig med hat och ilska vilket gör att jag oftast förlorar dom jag bryr mig mest om.

Visserligen så finns det många personer som jag skulle kunna gråta framför men som iallafall inte skulle bry sig, jag tror det är mycket därför jag försöker koppla bort det och aldrig visa mig sårbar inför människor.
För saken är att det är oftast dom människor jag dras till, dom som behandlar mig som jag inte vore något värt och när jag förengångskull träffar någon som inte behandlar mig så, så stöter jag bort den personen så långt som det bara går genom att säga saker jag verkligen inte menar.
Det är helt enkelt lättare att vara den kaxiga hårda Isabelle än den mjuka snälla.

Jag måste lära mig att kunna säga till människor att saker dom säger och saker dom gör verkligen sårar mig för dom kan inte läsa mina tankar hur mycket jag än tycker dom borde kunna göra det i vissa situationer.

O jag kan säga att det finns många men framförallt 2personer som har sårat mig rejält. 

En av dom är en människa jag älskade så djupt men som svek mig på alla möjliga sätt man kan svika en människa. Jag trodde jag var speciell men du bevisade motsatsen rätt rejält och fick mig istället att känna mig värdelös, en känsla jag fortfarande känner pågrund av dig. Du har gjort så jag troligtvis alltid kommer ha svårt att lita på människor pågrund av dina lögner och ditt svek. Jag kommer alltid jämföra människor med dig. Det var som jag precis berättat varenda hemlighet om mig själv och du slet ur mitt hjärta och spottade mig iansiktet och gick därifrån. Så många tårar du fått mig att fälla, ingen av dom har du vart värd men endå så fortsätter dom att falla pågrund av att du förstört mig så mycket som människa och lämnat mig så sjukt jävla trasig o osäker.. Jag hoppas du är stolt över dig själv.


Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Det är på mataffärer jag har hittat förut, så jag har letat på alla såna nu =/ Men ÖB och Rusta var ju bra tips, det ska jag kolla upp!

Åh, känner igen mig väldigt mycket i det här inlägget.. Har också blivit väldigt sårad av folk :(

2009-03-01 @ 21:53:42
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Anna

Vet precis hur det känns... :)

Kika in här och läs mitt sätt att se på det om du vill..



http://miranna.blogg.se/2009/january/vad-ar-livet.html



http://miranna.blogg.se/2009/january/utkast-hittade-nagot.html#comment



http://miranna.blogg.se/2009/february/om-jantelagen-ersattes-av-det-har.html



http://miranna.blogg.se/2009/february/dagens-tankvarda-sinnesrobonen.html



Kram Anna

2009-03-02 @ 11:15:49
URL: http://miranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0