Hindra våran komedi o du får se på tragedi!

Åh vad saker jämt ska strula!
Jag och Tessan ska ju åka på RAW comedy kryssning nu den 15maj..
Saken är bara den att jag är 20 och det är 21årsgräns. Tur nog så räckte det att det var en person över 25år som följde med om man hade ett förmyndarintyg som så enkelt skulle kunnas skriva ut från tallinksiljas hemsida.
Jag var in där och kikade, Tessan kikade och efter vi inte hittat något förutom om man var UNDER 18år vilket krävdes att en person över 30 skulle behöva åka med så gav vi upp och Tessan ringde upp för att fråga vart man hittade intyget.
Hon möttes av någon bitter kärring som bröt på finska och inte fått kuk på länge för hon var så galet otrevlig och började säga att jag inte skulle få åka då Tessan inte var över 30. Tessan flippade och började skrika en jävla massa bla varför vi hade fått betalat hela resan och fått höra något helt annat innan, sen slängde hon på luren.
Jag ringde upp och läste upp vad som stog på papperet, då vågade inte kärringen säga något mer utan kopplade mig vidare till någon annan bich som också var otrevlig och slutligen slängde även jag på telefon och ringde till seaskytravel där vi köpt resan. Där var dom lika trevlig som alltid och förstog att jag var snee och fixade att vi inte skulle behöva strula något med något jävla papper då det redan hade varit så struligt för oss så allt vi behöver göra är att kliva på båten. TACK O LOV! Både jag och Tessan höll på att flippa totalt!
Att allt ska bli så jävla struligt innan det blir rätt.
Nåväl, det löste sig till slut iallafall och det är det enda som räknas.
Inget stor mellan oss och våra komiker,.. INGEN! haha :P

Näe nu måste jag verkligen sätta igång o plugga!
Vi hörs senare..
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Therése

Tur ni hade med åldern där! Är sjukt för på vissa ställen är dom inte lika snälla, det räcker kanske inte alltid med att någon är över 25 eller va d nu kan va. Ha en fin kväll :)

2009-05-05 @ 17:46:52
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Tack, kul att man kan skriva något bra imellanåt ;)

2009-05-05 @ 19:23:18
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0