Kvällens fundering; Islam!

Ibland börjar jag tänka på rätt sjuka saker och idag så började jag fundera på en sak...
Man blir ju tunnhårig om man går med mössa och keps på sig ofta, säger dom iaf och kollar man på många jag känner så stämmer det allt för bra haha.
Därav min fråga..

Blir inte muslimer som går med slöja på sig hela tiden tunnhåriga?
För rent logiskt så borde dom ju bli det rätt snabbt när dom ständigt har det där lakanet på huvudet!
Stackars kvinnor isåfall, inte för att dom kan känna sig så kvinnliga i ett tält och ett lakan på huvudet som får ansiktet att se ut som en stor rund boll men ändå... Tänk att ha långt fint hår för att sen att det ska bli långt stripigt med en stor jävla kal fläck mitt på huvudet som en MUNK! Det är ju så långt ifrån kvinnligt så det är hemskt! Näää... Islam är bra intressant alltså, men slöja är något jag personligen ALDRIG skulle sätta på mig.
Har jag en dålig hårdag så sätter jag på mig en keps eller en "Bad hair day" mössa.

Finns ju sjukt många kvinnor som INTE har slöja.
Men dom som har det, VARFÖR har dom det?
Det var en muslimsk tjej som bloggade som skulle förklara det förrut, ett sjuuuuuuuuuukt långt inlägg som gjorde mig helt snurrig som var typ som hon skrivit av hela koranen men när sista ordet var läst så var jag inte ett dugg klokare varför dom har slöja. Nånting om att det skyddade dom från solen förr eller nå haha, men inte varför dom idag har det. För allvarligt om dom bor i Sverige så kan dom väl knappast påstå att dom har den för att skydda sig för solen i december månad.


Jag blir så nyfiken...
Religion och kultur och allt som hör de till är ju sjukt intressant, det är så sjukt hur pass olika vi är.
Jag kan sätta på mig en kort klänning gå ut på krogen shaajka på dansgolvet med olika snubbar o supa mig aspackad o ha skit kul för att sen gå hem..
Medans i andra länder måste dom vara påklädd från topp till tå, får inte gå på bio, aldrig dricka och verkligen INTE titta på en snubbe o skulle han titta på henne så är det hennes fel för hon lockade honom. haha så sjukt!
Haha undra vad dom ser mig som egentligen?

Vi här i Sverige låter ju dom gå med sina tält och bygga moskéer lite här och var, många stör sig på det men så länge jag inte blir drabbad så får dom mer än gärna gå runt med sina lakan på huvudet bara dom inte får för sig att jag ska göra det för då kommer jag personligen jaga dom härifrån alldeles själv!
Men frågan är om dom skulle vara lika öppen för allt om jag som svensk kristen skulle komma till exempelvis Afghanistan med kortkjol eller ett linne med rejäl urringning och bygga kyrkor?

Hm... Vilka funderingar...
Någon som har svaret?

Blir muslimer tunnhåriga och skulle jag kunna ta min tro och mitt sätt att leva till Afghanistan och kunna leva på samma sätt där?

Tell me... Vad tror ni?



Enda fördel med att gå klädd så här för min del är att jag skulle spara jävla massa tusenlappar som jag lägger ner varje månad på kläder och andra saker för mitt utseende!
Ja o så att man kan kliva upp direkt på morgonen o gå till skolan/jobbet.
Men samtidigt usch näää ... Jag skulle känna mig fången o så ful!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0