Pengar är makt!

Åååååååh vad allt ska bli så sjukt krångligt!
Började med att jag ringde Gavlegårdarna för att kolla om möjligheten fanns att jag skulle kunna få nycklarna till lägenheten nu i helgen så jag kunde börja flytta in. Men då fick dom inte tag på dom som tidigare bott där och eftersom dom inte har lämnat något meddelande att det är okej att nycklarna blir utlämnad tidigare så får jag helt enkelt vänta tills den första december om jag inte har tur och lyckas få tag på dom nu i veckan.
Detta är typ kaos..

Ringde sen Hälsocentralen här i Bergsjö för att kolla om jag bara ska gå dit och sätta mig imorgon när jag ska få de där vaccinet mot svininfluensan men nejdå... Då är vaccinationslokalen i GNARP, en byhelvete som det inte ens går bussar härifrån till vad jag vet iaf! Jag frågade hur man ska göra om man inte kan ta sig dit då, ja då får jag helt enkelt inget vaccin... Inte heller om jag inte skulle ha möjligheten att komma just imorgon.
Hade jag haft den ekonomi som jag SKA ha så hade jag köpt en jävla läkare som kom hit o gav mig den där förbannade sprutan men eftersom min ekonomi är i botten eller nej den är inte ens i botten utan så djupt ner det bara går att komma typ så är det stortsett omöjligt.
Jag avskyr känslan att ha lite pengar, hur klarar folk av det här?
Jag är van att allltid ha mycket pengar och just den månaden då jag verkligen behöver pengar är den månad då jag knappt har några, plus att det är just den månaden som allt typ går sönder! Är de inte rätt komiskt?!

Jag är seriöst i chock...
Tur nog så är jag optimist in i det sista och förhoppningsvis löser sig allt även denna gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0