Närkontakt med en björn!

Hejsan!
Jag kom precis hem, jag och syster var iväg in till stan så jag kunde storhandla lite.
Efter det så åkte vi ut till skogen för det var tänkt att jag skulle ta en promenad med hundarna medans Ramona satt kvar i bilen eftersom hon har ju brutit sin fot och hade lite extra ont idag.
Jag hann däremot inte ens ut genom bilen förrän både Gottfrid och Alfons började skälla och till min förvåning började Gottfrid. Jag tyckte genast det var obehagligt eftersom vi var helt själv i skogen och det var mörkt ute, hundarna blir seriöst heltokiga och vi ser något stort röra sig, Ramona skyndar in med bilnycklarna igen och vi åker genast därifrån. Förstår ni vad det var? Jo en björn!
Tänk om jag hade hoppat ur bilen och börjat gått och den hade kommit emot oss. Alfons som har jaktraser i sig tror jag knappast hade backat och det hade verkligen INTE Gottfrid gjort.
Jag börjar faktiskt mer och mer misstänka att Gottfrid har varg i sig. För hans beteende påminner väldigt mycket om en varg ibland och inte nog med det så rör han sig verkligen som en varg samt har enorma tassar.
Sen nu att han reagerade före Alfons som är jakthund gör att jag funderar ännu starkare på det.
Nåväl det gick bra i alla fall och det är huvudsaken. Och hur gärna jag än vill se björnar så duger det bra att se dom på Orsa björnpark eller Järvsö zoo eller nå liknande.
Att hamna i närkontakt med dom bara några meter ifrån är något jag gärna vill undvika i fortsättningen oavsett hur otroligt vackra dessa varelser är.

Nu ska jag kika runt lite, sen ta mig en kvällsmacka och lite té och glo på någon film för något skit borde det väl gå på tv en söndag...


Otroligt vacker men jag tycker det gör ont när Gottfrid hoppar på mig och råkar riva mig med sina klor.. Tänk då att bli anfallen av en sån här söt rackare. . AJ AJ AJ! Dead dead dead...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0