Bye bye jantelagen, bye bye..

Jag älskar komplimanger!
Både att ge och att få, jag mår bra av det!
Att se glädjen hos någon när man säger något vänligt tycker jag är en underbar känsla och att själv få höra något är också helt fantastiskt!

Det som är mindre fantastiskt är att se chocken hos personen, varför ska dom behöva bli chockade?
Varför ger vi inte fler komplimanger till varandra än vad vi gör? Det skulle höja allas självförtroende om man bara kunde säga något vänligt till varann ibland istället för att vara så förbannat avundsjuka och rent av sagt elaka. Varför är det mer rätt att kommentera något fel hos en annan människa än att säga något bra? och varför ska vi jämt leta efter "felen" ?
Varför denna jävla Jantelag? Varför kan vi bara inte få vara nöjda med oss själva? Att få stå upp och säga Jag är bra och jag är snygg, jag kommer att lyckas utan att någon ska trycka ner en för att man inte ska tro att man är något.
Ren osäkerhet kallas det enligt mig och jag tycker synd om dom som känner att dom måste trycka ner andra för att själva må bättre. Det är hemskt!

I GOT NEWS FOR YOU, Vi är alla något, vi är oss själva, alla unika och ingen likadan..
Jag
anser att vi alla människor precis ALLA har något som är vackert med just dom och enligt mig så är det just en persons brister som gör dom så otroligt vackra.. 
Så FUCK Jantelagen och våga stå upp och säga att du är bra, att du är snygg. För det är precis det du är... DU ÄR BRA, DU ÄR SNYGG!
Glöm ALDRIG det oavsett var någon stackars osäker människa säger. 
Nu är det faktiskt dags att säga Bye bye till Jantelagen! 





Oops, did you just say Fuck Jantelagen? .. Yes i did! ;)



BTW.. Tack Hughes för din fina kommentar, den värmde!
Du är också helt otroligt vacker, det har du alltid varit! (:


Kommentarer
Postat av: eva

Joga1 var verkligen helt suveränt så nu ska jag gå varje måndag och även pröva på ki balans på söndagarna:)Vad är det för skillnad på de båda passen?

Fin planlösning på lägenheten och då kommer vi att ses på Jogan när du flyttar till Gävle:)

Ha det riktigt gott:)

2009-09-08 @ 18:57:29
URL: http://keltisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0