Imorgon gäller det.

Hallå alla snyggingar därute... och hej på er övriga med! hähä! ;)
Blogg är fan skönt att skriva ändå. Just för att man skriver absolut ingenting speciellt i den men trots det så läser så pass många den ändå och roligast är att dom flesta som läser min blogg är riktiga haters, haha så sjukt kul och jag kan inget annat än att älska det! :P
Hursomhelst så har min dag knappast varit direkt intressant.
Elektrikern kom imorse och fixade med elen till min nya tvättmaskin som äntligen har anlänt! 
Nu väntar jag bara på att rörmokaren ska dyka upp så är den redo att användas. Skönt att slippa springa ner i den minst sagt obehagliga tvättstugan nere i källaren.
Varit skolan har jag varit också. Hade dock bara en lektion idag och det var i Människan socialt och kulturellt.
Det är en kurs jag verkligen har börjat gilla då både innehållet i kursen har blivit intressantare och jag har fått se att jag har en helt underbar lärare och det gör mycket! Att få MVG i första provet var ju ett rejält plus det med.
Imorgon så har jag och min grupp vårat föredrag att redovisa i Pedagogisk Ledarskap.
Vi ska hålla en lektion i sextio minuter om Freinetpedagogik. 
Jag börjar bli lite smått nervös men samtidigt så ser jag grymt mycket framemot det då jag hoppas och tror att det kommer gå bra! :)
Måste även säga att ha läst lite om Freinetrörelsen så skulle jag utan tvekan kunna tänka mig att arbeta ett tag inom det samt att låta mina framtida barn gå i en sådan skola. Deras gemenskap, respekt för varandra och deras sätt att lära verkar vara något helt otroligt bra, och att jag som skeptiker kan tycka det säger rätt mycket.
Nu däremot ska jag försöka få tag på min kära Petrus Pavey! 
Vi ska ut på en promenad och idioten har fortfarande inte kommit hem, jag blir galen! 
Nåväl, hörs mer när vi hörs! ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0