Skärpning alla hundägare!

Det är underbart att det börjar bli lite värme i luften måste jag säga! :)
Att kunna ta lite extra långa promenader med Gottfrid utan att behöva frysa ihjäl på kuppen..
Men något som slog mig i dag när jag var ute och gick en riktig långis med honom var hur många hundägare det är som dykt upp från ingenstans.. Alltså det är snuskigt många och det gör att jag måste ställa frågan, vad gör dom med hunden när det är vinter?! Ställer dom ut en palm på balkongen som den ska pissa på eller?!
För även om jag kan ta EXTRA långa promenader med Gottfrid nu så betyder inte det att jag inte gick med honom alls när det var - 30 ute.. Utan jag tog mig ut i alla fall och gick skapliga promenader med honom för det är vad som krävs som hundägare. Bara för att jag fryser litegrann så ska inte han som är en ras som behöver mycket motion bli drabbad vilket jag klart och tydligt ser på många hundar som är minst sagt överviktiga nu efter vintern något som hunden inte mår bra av då höfter och allt påverkas och enligt mig så är det en form av djurplågeri!
Så kan inte ni hundägare ta era jävla arslen ut när det är minusgrader och svinkallt ute så ska ni faktiskt inte ha en hund heller!
En hund ska inte behöva gnälla sönder sig för att ni ska vara lata och sucka för att ta er ut någon sekund för att dom ska få göra sina behov och sen in igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0