Att vara i krig med sina tankar!

Jag är i krig med mina egna tankar och jag är livrädd för att förlora.
Jag vill ha bort dessa jävla negativa tankar, jag vill att dom ska försvinna nu!
Jag måste sluta granska mig själv så kritiskt, sluta vara så hård mot mig själv, på alla sätt... 
För livet är vackert och jag borde både uppskatta och vara tacksam över att jag får uppleva det och när det finns så mycket vackert omkring varför ska jag då bara fokusera på det negativa?!

Människors osäkerhet när dom klagar på sig själva, sin vikt och så är inget som längre ska påverka mig.
Deras osäkerhet ska inte smitta av sig på mig, vill dom gå runt och tro att dom är feta elefanter så ska dom få gå runt och tro det men JAG ska veta bättre. 
Jag ska veta att ingen är perfekt och därför ska jag sluta innan jag börjar att ens försöka sträva efter att bli perfekt. 
För jag vill inte vara perfekt och jag är ingen förbannad jävla robot!

Jag är vacker även om jag så skulle gå upp eller gå ner några kilon...
Jag är smart även om jag inte vet allt och inte lyckas få MVG i alla arbeten jag lämnar in..
Jag kan inte vara bäst i allt men så länge jag alltid försöker så är det bra nog.. 

Jag ska sluta förstärka mina negativa tankar genom att tro att människor granskar hur jag ser ut och allt jag gör kritiskt. För även om dom skulle göra det så är det DOM som har problem inte jag! 

Jag ska utmana mig själv för dom här tankarna måste bort!
Först ut blir att börja gå i linne trots att jag avskyr mina armar på alla möjliga sätt..
Det är sommar, jag är het och jag vägrar tro något annat! 


För om det är krig så tänker jag inte förlora.. Jag är starkare den här gången! 



Kommentarer
Postat av: Jasmine

Du har helt rätt; ingen är perfekt.

Tänk dig ett perfekt förhållande, hur roligt, intressant och spännande är det?! Nej, lite dramatik måste det finnas i livet. ;)



Hoppas att dina negativa tankar fösvinner snart. <3

Kram

2010-05-28 @ 15:02:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0