andas fritt.

Fyfan vilken kamp det är att sluta röka egentligen..
Det är en drog som är för accepterad i samhället, vilket innebär att vart man än är så stöter man på någon som röker.
Att röka är så socialt, ciggen blir äns kompis typ.

Humöret som jag annars har ett jävla problem med blir ännu värre.
Humörsvängningar till tusen!
Ena sekunden så är man glad och precis som man brukar vara och andra sekunden vill man bara slå ihjäl någon och ställa sig o skrika eller bara lägga sig ner och gråta.

Det är en drog som kroppen har vant sig så sjukt mycket med genom alla dessa år så det blir svårt för den att vara utan den. Jag drabbas av kallsvettningar och kroppen känns som den ska brinna upp typ.
haha det är hemskt..
Hemskare en vad man tror, visst det är inte heroin.. men egentligen är det svårare att sluta med cigg då heroin inte är något man stöter på överallt.. Du kan direkt inte gå och köpa det på ica och du stöter inte på människor överallt som använder det öppet framför dig.

Att dom överhuvudtaget får sälja ciggaretter legalt är egentligen så sjukt påtanke på hur många det dödar.

Jag kämpar förfullt nu för att bli rökfri..
Eller andas fritt som dom sa på ohrah.. :P

Det känns förbannat mycket enklare att säga "andas fritt" än vad det känns när man säger "sluta röka".
Sluta röka känns mer som ett krav och det leder direkt till att man blir sugen på att gå ut och dra några bloss.
Medans andas fritt känns mer fridfullt.. något bra!

Jaa förfan innan året är slut så ska jag "andas fritt"¨..

igår rökte jag en cigg.
Idag har jag rökt en och en halv typ.
Vilket är enorma framsteg då jag brukar röka upp ett paket om dagen.

Jag ska lyckas!
ni som följer min blogg får helt enkelt stå ut med mitt dåliga humör här framöver haha.. (;

Nu ska jag fortsätta kolla på dexter.
Så vi hörs mer imorgon allesammans!



Kommentarer
Postat av: Mischka

taack=)



hehe hur länge har du varit rökfri?

2008-11-06 @ 23:26:48
URL: http://miischka.blogg.se/
Postat av: Sabina

ja de där med jobb är skit just nu. läste att du också försöker sluta röka!! jag har hållt uppe i 5 veckor men några återfall men inte många. men ikväll var vi på firmafest. jag har rökt tre cigg vilken ångest jag har nu. det är skit svårt att sluta röka. det är något av de svåraste jag gjort. men kämpa på!! vi kan peppa varandra!!

2008-11-06 @ 23:31:42
URL: http://biiiina.blogg.se/
Postat av: Tobias

Om man ska tro på pressen och altl sånt där, så blir det en film till. men allt kan ju hända :S



Lycka till med ditt "andas friss" :) Tror på dig ;)

2008-11-06 @ 23:32:44
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lycka till!

2008-11-07 @ 00:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0