Rökning dödar!

Tänkte köra lite uppdatering om rökningen. .
O Varnar för en bild som visar verkligheten..

Jag har inte fått några återfall utan har nu vart rökfri i 58dagar.
Jag har alltså inte rökt på drygt två månader och jag är förbannat stolt över mig själv!

Det jag är stoltast över är att jag inte rökte när jag var ut o festade i Gävle.
Är faktiskt själv chockad över att jag lyckades stå emot, o framförallt över att jag lyckades stå därute medans mina vänner rökte. Inte något snack om "Bara ett bloss, ett bloss kan inte skada" utan jag tog inte ett enda jävla bloss!
Det var första gången någonsin i hela mitt liv som jag festade utan att röka, det kändes skumt men det kändes förbannat bra.. Min vilja var starkare än suget.
Visst, ibland o rätt ofta om jag ska vara ärlig känner jag suget efter en cigg, men jag känner inte för att röka endå.. Jag skulle känna mig äcklad över mig själv om jag gjorde det.

Jag tror vem somhelst kan sluta röka bara dom har viljan till det.
Jag tror människor egentligen kan göra vad fan dom vill bara dom har viljan till att göra det!
Det är enbart vi själva som sätter hindren, ingen annan!

Personer som fortsätter röka o säger att det är gött och att det är så trevligt kan väl knappast mena allvar!
Vad är det som är så "gött" med rynkor, lungcancer, gula tänder och en jävla vidrig anderäkt?

Visst jag kan hålla med om att rökning är jävligt socialt för det är de.
Det är faktiskt en stor del till varför man fortsätter.
Många ser även ciggen som en vän som alltid finns där som aldrig sviker, det gjorde även jag.
Men låt mig säga lite saker om den "vännen" ...

Den vännen är en riktig jävla snyltare. En hora skulle man kunna säga.
Han finns enbart där för att du betalar honom, han sprider sjukdomar samtidigt som han får dig att lukta illa som fan o din munhygien blir bara sämre var dag som går och han leder dig till en tidig plågsam död.
Trevlig kompis vah?

Rökning är inte ett dugg glamoröst.. Det är vidrigt!
Så till alla er som försöker sluta röka, fortsätt kämpa!
Till alla er som har slutat, ge er själva en stor jävla applåd för det är ni värd o fall inte tillbaks i skiten!


Är det verkligen så "gött" att röka?!



Bild: google.

Kommentarer
Postat av: miahmariah

Så jävla bra skrivet. Och vidriga bilder. Jag är verkligen stolt över dig och att du har styrkan att ha slutat röka.



Ha det gott gumman

kram

2009-02-09 @ 23:45:28
URL: http://miahmariah.blogg.se/
Postat av: Katta

Duktig du är!! Var stolt över dig själv är tufft och sluta röka! Har varit rökfri i 2 år och 2 månader nu :)

2009-02-10 @ 09:55:36
URL: http://www.metrobloggen.se/tattolady
Postat av: AnnSofie

Amen fy fan vilka hemska bilder. Va glad jag e att jag slutade..

2009-02-10 @ 10:00:31
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: jane

hej hej...vill du få tusentals nya besökare till din blogg?? helt gratis!!!gå då in på den länk jag har i mitt senaste god morgon inlägg!!!!

2009-02-10 @ 10:10:37
URL: http://brunettjane.blogg.se/
Postat av: ♥ SimplyMalin

Oh guud vilka vidriga bilder!

2009-02-11 @ 11:02:48
URL: http://craazybananas.blogg.se/locopoco/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0